شناسهٔ خبر: 13363 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در تهران و استان‌های شمالی/ پیش‌بینی جوی پایدار برای اکثر استان‌ها

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش محسوس دما برای سواحل شمالی کشور از نفوذ سامانه بارشی به غرب و شمال غرب خبر داد و برای سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۷ مهر برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب هرمزگان و جنوب استان کرمان افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. سایر مناطق کشور امروز جوی نسبتا پایدار خواهند داشت و روند افزایش دما برای سواحل شمال کشور امشب و فردا صبح محسوس‌تر است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی، غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب افزایش ابر و در برخی مناطق رگبار باران همراه با وزش باد می‌شود. همچنین از چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی بارش‌ها برای استان‌های ساحلی دریای خزر تقویت و گسترش آن به دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس نیز کشیده می‌شود.

نقشینه ادامه داد: برای تهران امروز بعدازظهر رشد ابر بر روی ارتفاعات و فردا صبح غبار صبحگاهی را انتظار داریم. فرداشب آسمان تهران ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در تهران چهارشنبه بعداز ظهر بارش پراکنده را خواهد داشت.

وی در پایان گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۲۱ درجه سانتیگراد است و فردا به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین فردا صبح کمینه دمای تهران ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. /