شناسهٔ خبر: 13374 - سرویس ریلی

معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن تشريح كرد:

سياست راه آهن در ارائه تسهيلات سرمايه‌گذاري در بخش ناوگان و زيرساخت‌هاي ريلي

قطار حومه ای معاون بهره‌برداري و سير و حركت راه‌آهن در جلسه مشترك معاون عمرانی استانداری و مديركل راه‌آهن فارس، سياست‌ها و رويكردهای راه‌آهن را در ارائه تسهيلات سرمايه‌گذاري در بخش ناوگان و زيرساخت‌های ريلی، شرايط تاسيس شركت‌هاي حمل ونقل ريلي و تخفيف‌های تعرفه ريلی و برقراری قطارهای برنامه‌ای تشريح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن، حسین عاشوری در این جلسه با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتقال بار از روی جاده به ریل در بنادر كشور و نگاه ویژه ریاست جمهور به توسعه حمل ونقل ریلی ونیز سیاستهای كلی برنامه ششم بعنوان اسناد بالادستی در توسعه حمل ونقل ریلی به تشریح مزایای حمل و نقل ریلی ازجمله كاهش مصرف سوخت، كاهش تصادفات وكاهش آلودگی نسبت به حمل و نقل جاده ای پرداخت .

عاشوری در خصوص همكاری با شركت های بخش خصوصی در ۱۰ سال گذشته وعمده بارهای قابل حمل با راه آهن و تخفیفاتی كه به صاحبان بار می توان ارائه داد، بسته های حمایتی قابل ارائه به سرمایه گذاران در بخش خرید واگن باری، مسافری ولكوموتیو و ایجاد بارانداز و ...توضیحات كاملی ارئه كردند.

در ادامه این جلسه رضائیان معاون عمرانی استانداری فارس با تشریح طرح های ریلی استان از جمله راه آهن شیراز - گل گهر، شیراز - بوشهر و اقلید - یزد، به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح ها اشاره كرد.

وی سهم راه آهن از حمل و نقل استان را نا مطلوب خواند و گفت: با عنایت به نیاز استان فارس به اتصال راه آهن به بنادر و دیگر استان های همجوار، سرمایه گذاری در این بخش در اولویت های استانداری قراردارد .

دراین جلسه همچنین معاون عمرانی استانداری فارس، مدیر كل بازرگانی و بازار یابی راه آهن، مدیركل راه آهن فارس و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند.

 در این جلسه که در استان فارس برگزار شد درخصوص راه اندازی شركت حمل ونقل ریلی در استان فارس، بررسی درخواست احداث خط فرعی معدن خاك نسوز استقلال آباده برای حمل دومیلیون تن خاك نسوز به یزد، ایجاد دپوی تخلیه محمولات ذوب آهن اصفهان در ایستگاه شیراز با همكاری ومشاركت راه آهن، پیگیری و بررسی مجدد حمل محمولات سوختی موردنیاز استان فارس از طریق خطوط ریلی و نیز ایجاد پاركینگ برای حمل محمولات ایران خودرو فارس به مقصد تهران و بالعكس بحث و تبادل نظر شد/.