شناسهٔ خبر: 133814 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد؛

در پیشرفت کشور وزارت راه و شهرسازی پیشران اقتصادی است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان و رییس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی در اولین نشست این شورا گفت: در پیشرفت کشور وزارت راه و شهرسازی پیشران اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، داعی که در جمع مدیران کل ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی و مهدی نیا رییس امور مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور، نصرنیا رییس مرکز نوسازی و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه از وزارت تابعه حضور داشت افزود: با استناد به پژوهش های صورت گرفته در کشور حدود ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه وزارت راه و شهرسازی است که این مهم نشان از اهمیت ویژه وزارت راه و شهرسازی و نقش آفرینی آن در کشور دارد.

داعی رییس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی اظهار داشت: انشالله با توجه به ظرفیت های موجود در آینده بسیار نزدیک این شورا با ایجاد توازن، تعادل، هماهنگی و انسجام بخشی در استان سیاست گذاری کای استان را با هماهنگی با سایر ارگان های بالادستی و سازمان های نظارتی انجام خواهد داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان از کلیه مدیران حاضر خواست تا با جمع بندی و تنظیم بسته های مدون و عملیاتی خواسته ها، مطالبات استان را تهیه و درصورت نیاز از طریق ایشان جهت عملیاتی کردن و پیگیری به مقام عالی وزارت انعکاس دهند.

داعی هم اندیشی، استفاده از ظرفیت ها و تجارب سایرین را از مهمترین اهداف تشکیل جلسات این شورا دانست و از برگزاری جلسات در تمامی ادارات تابعه جهت آشنایی با خدمات و معضلات بصورت دوره ای خبر داد.

در ابتدای جلسه حاضرین به معرفی و ارایه گزارشی کوتاه از اقدامات پرداختند.

از مهمترین موارد مطرح شده می توان به اصلاح تعرفه خدمات مهندسی، تسریع در فرآیند صدور، تمدید پروانه های اشتغال بکار مهندسی، پیگیری ابلاغ مبحث ۲۲ در راستای بالابردن ایمنی و ارتقا خدمات کیفی و کمی در نگهداری ساختمان ها، پیگیری تسریع در اجرای آزاد راه مشهد - چناران قوچان، هم افزایی در تامین ایمنی تردد محورهای درن شهری و برون شهری از طریق پلیس نامحسوس و توجه به تبعات ترافیکی طرح های توسعه و عمران، پیگیری تامین تجهیزات هواشناسی، پیگیری به روز آوری طرح های توسعه و عمران روستایی و استقرار ادارات و نمایتدگی های بنیاد مسکن، هماهنگی بیشتر و موثرتر در اعطای تسهیلات مختلف در بخش مسکن با بانک مسکن، پیگیری نیازهای حوزه حمل و نقل در بخش های ریلی، هوایی و جاده‌ای و هم افزایی بین مدهای مختلف حمل و نقل، توجه ویژه به پتانسیل های ترانزیتی و افزایش ظرفیت های این حوزه، پیگیری نوسازی ناوگان استان و ... اشاره کرد.