شناسهٔ خبر: 13397 - سرویس وزارتی

فخریه‌کاشان در دیدار با هیأت اقتصادی-تولیدی کره جنوبی مطرح کرد:

معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری به هیأت کره‌ای/ شهر فرودگاهی امام٬ قطار برقی٬ ساخت نیروگاه شهرهای جدید و لیزینگ ناوگان حمل‌ونقل

فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در دیدار با گروه اقتصادی ـ تولیدی کره‌‌جنوبی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش راه و شهرسازی ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان در دیدار با گروه ۱۵ نفره اقتصادی ـ تولیدی کره جنوبی متشکل از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت دولتی کُریَن وسترن پاور (Korean Western Power) که یک شرکت فعال در حوزه نفت و گاز و نیروگاه‌های فسیلی، تولید و ساخت انواع نیروگاه برق، تولید تأسیسات گرمایشی، سولاریوم الکتریک (برق خورشیدی) و تأسیسات قطار برقی است، با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت: ما در ایران تعداد زیادی پروژه سودآور برای سرمایه‌گذاری داریم که شرکت‌های کره‌ای‌ها می‌توانند کارخانجات خود را در محل پروژه‌های سودآور راه و شهرسازی بسازند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) فرصت اول سرمایه‌گذاری در ایران است، گفت: این فرودگاه به منطقه آزاد شهر فرودگاهی تبدیل شده و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند از قوانین و مقررات مناطق آزاد از جمله معافیت‌های گمرکی برخوردار شود.

وی با تأکید بر امکان تبدیل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب فعالیت اقتصادی شرکت کره‌ای و ساخت تأسیسات و کارخانجات تولیدی نیروگاهی شرکت دولتی کُریَن وسترن پاور (Korean Western Power) در این منطقه آزاد اظهار کرد: کره‌ای‌ها می‌توانند از فرودگاه امام به عنوان مرکز فعالیت‌های اقتصادی منطقه به خصوص افغانستان، عراق و آسیای میانه استفاده کنند.

فخریه کاشان فرصت دوم سرمایه‌گذاری در ایران را ساخت شهرهای جدید ذکر و تأکید کرد: در ایران چند شهر جدید بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که نیاز به تأسیسات نیروگاه برق و سیستم تصفیه آب و فاضلاب دارند. کره‌ای‌ها می‌توانند همچنین در بحث خانه‌سازی و شهرسازی در حوزه شهرهای جدید ایران فعالیت کنند.

وی دیگر فرصت سرمایه‌گذاری در ایران را پروژه‌های ریلی به خصوص قطار برقی عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین کره‌ای‌ها می‌توانند در بخش ساخت فرودگاه‌های ایران نیز ورود کنند؛ ‌به خصوص در بخش تأمین تجهیزات الکترونیکی مدیریت پرواز و تجهیزات برق فشار قوی فرودگاه‌ها که تأسیسات پیشرفته‌ای نیاز دارد می‌تواند این اتفاق بیفتد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل سپس روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران را یادآور شد و بیان کرد: کره‌ای‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری به روش BOT پس از ساخت تأسیسات و تأمین تجهیزات با بهره‌برداری از پروژه، اصل و سود سرمایه خود را در مدت زمانی مشخص بردارند.

وی خطاب به فعالان اقتصادی ـ تولیدی کره جنوبی ادامه داد: شما می‌توانید به بخش لیزینگ واگن، شناور و هواپیما نیز ورود کنید./