شناسهٔ خبر: 13408 - سرویس مسکن و شهرسازی

شهردار شیراز:

تشکیل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز با هدف تسهیل بازآفرینی شهری در شیراز

سیروس پاک فطرت شهردار شیراز از اجرای مراحل بازآفرینی احیا و بهسازی شهری در ۱۰ محله شهر شیراز خبر داد و گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم در فرایند بازآفرینی شهری شیراز کمک کرد اقدامات شهرداری شیراز در این حوزه با کمترین هزینه انجام شود.

علیرضا پاک‌فطرت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اقدامات شهرداری شیراز در حوزه بازآفرینی شهری اظهار کرد: شهرداری شیراز در ۱۰ محله این شهر خانه محله را تشکیل و مراحل مختلف بازآفرینی را انجام داده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه قبل از آغاز این اقدامات، مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز از سوی شهرداری شیراز تشکیل شده که در کشور بی‌نظیر است گفت: ما در محله سهل‌آباد شیراز به عنوان یکی از مناطق نیازمند بازآفرینی شهری، با کمک این مجمع و به دست یکی از خیران، درمانگاه ساخته‌ایم؛ همچنین این مجمع با همکاری یکی دیگر از خیران شیرازی ساخت زورخانه‌ای را در محله سهل‌آباد آغاز کرده است.

وی با اشاره به همکاری مناسب شورای شهر و شهرداری شیراز در حوزه بازآفرینی شهری ادامه داد: در شهرداری شیراز کوشیده‌ایم برای موفقیت در بازآفرینی شهری، به سمت برنامه‌ریزی محله‌محور و با لحاظ کردن همه جزئیات برویم. اقدامات شهرداری شیراز در این حوزه با کمترین هزینه انجام شده است زیرا از مشارکت مردم در این پروژه‌ها بهره‌گرفتیم که تاکنون این مشارکت‌ها قابل ملاحظه بوده است./