به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، بلال نظری، رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان به تشریح عملکرد اداره متبوع خود پرداخت و گفت: از ابتدای زمستان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در راستای ایمنسازی راههای مواصلاتی و محورهای اصلی و شریانی، عملیات لکهگیری و پر کردن چالهها با ۲۰۰ تن آسفالت سرد توسط همکاران صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: بهسازی و ارتقای سطح کیفی رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان علاوه بر تسهیل تردد خودروها، نقشی مهمی در ایمنی تردد و رضایتمندی کاربران جادهای دارد. از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش میکند مطالعه و فراهم نمودن طرحهای لازم برای انجام و اجرای رویههای آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است و از آنجایی که امکان جابهجایی آسفالت سرد در مسافتهای طولانی وجود داشته و نیازی به گرم کردن برای استفاده ندارد و بهترین انتخاب برای ترمیم، لکهگیری، پر کردن چالهها و ترکهای آسفالت جادهها و راههای مختلف است.
به گفته نظری، در بارشهای زمستانی چاله و لکههای قابل توجهی در سطح جادهها ایجاد شده بود که به خاطر برودت و یخبندان امکان استفاده از آسفالت گرم ممکن نبود و این مشکل با استفاده از آسفالت سرد رفع شد.
وی تاکید کرد: عمده چالهها در محورهای اصلی و شریانی زنجان_تبریز و زنجان_قزوین بود که تردد خودروها را با مشکل مواجه میکرد و بیشترین ترمیمها نیز در این محورها صورت گرفت.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان در پایان از راههای مواصلاتی به عنوان سرمایه عظیم ملی یاد کرد و افزود: فعالیتهای راهداری علاوه بر اینکه سخت و طاقتفرسا هستند و راهداران ما در حفظ و نگهداری راهها از جان خود مایه میگذارند، بهسازی راهها، نصب علایم ایمنی و ... مستلزم اعتبارات و بودجههای هنگفتی هستند، لذا از کاربران جادهای به ویژه هم استانیهای گرامی میخواهیم تا در حفظ و نگهداری راهها با ما نهایت همکاری داشته باشند.