شناسهٔ خبر: 13435 - سرویس هوایی

رادیو فرانسه خبر داد:

از سرگیری پروازهای ایرفرانس به ایران / اعلام زمان‌بندی پرواز پاریس - تهران

ایرفرانس رادیو 'اروپ ۱' فرانسه گزارش داد، شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» پروازهای خود را به مقصد ایران از سر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایرنا نوشت: تارنمای این رادیوی فرانسوی، با اعلام این خبر تاکید کرد: بر پایه اطلاعات به دست آمده توسط ما، این هواپیمایی قصد فراموش کردن منافع اقتصادی خود را ندارد.

این تارنما در ادامه خبر خود افزود: زمان بندی آغاز این پروازها مشخص شده است. ابتدا قرار است پرواز 'KLM آمستردام- تهران' از ابتدای ماه ژانویه (دی ماه) فعالیت خود را از سر بگیرد. پرواز بعدی ایرفرانس به ایران، پرواز پاریس- تهران خواهد بود.

مطالعات ایرفرانس حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش تقاضای گردشگران فرانسوی برای سفر به ایران، خط پروازی پاریس- تهران از مسیرهای 'پرسود' این شرکت هواپیمایی خواهد بود.

پیشتر مسوولان ' اتحادیه کارفرمایان' فرانسه موسوم به 'مدف'(Medef)، بازگشایی این خط را یک 'نیاز' خوانده بودند و انتشار خبر از سرگیری فعالیت ایرفرانس در ایران، نشانه ای قوی در این مورد محسوب می شود.

به گفته تشکل کارفرمایان فرانسوی، پرواز مستقیم ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه ایرفرانس دسترسی مستقیم را به ایران فراهم می کند.

ایرفرانس به دلیل تحریم های ضد ایرانی، باید مدتی برای رسمی کردن تصمیمات خود در مورد تعداد و ظرفیت پروازها به مقصد تهران صبر کند. ایران از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی برای عقد قراردادهای بین المللی محدودیتی نخواهد داشت.

یک منبع آگاه از پرونده ایران اعلام کرد: ایران در مسیر بازگشت (به عرصه بین المللی) است و منطقی است که ایرفرانس هم به ایران بازگردد.