شناسهٔ خبر: 13462 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد

۱۳ طرح راه و شهرسازی خوزستان در بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری

منوچهر رحمانی ۱۳ طرح اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در بسته های سرمایه گذاری وزرات راه و شهرسازی گنجانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی، اظهار کرد: ۱۳ طرح این اداره کل در بسته‌های سرمایه‌گذاری وزرات راه و شهرسازی گنجانده شده است. اعتبار داخلی این طرح‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان و اعتبار ارزی آنها سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو است.

وی افزود: وعده داده بودیم تا در برنامه یک ساله از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برده و در بخش راه در زمینه استفاده از همین ظرفیت‌های موجود توانستیم ۲۹۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی در استان را جذب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: همه کاری که باید در استان در خصوص طرح‌های راه و شهرسازی انجام بدهیم، انجام شده و یکی از مباحثی که پیگیری شده حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است چون منابع دولتی محدود است. در غیر این صورت اگر به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نرویم کاری انجام داده نمی شود و برنامه ۲۵ ساله هم محقق نخواهد شد.

رحمانی با اشاره به اینکه فرودگاه اهواز به تصمیم گیری استاندار و وزیر راه نیاز دارد گفت: سهم ما از منابع حوزه راه ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۲۹۵ میلیارد از منابع ما ابلاغ گرفته و برای جذب منابع هر ابزاری را به کار بردیم.

وی ادامه داد: آزادراه اهواز ـ اندیمشک از طرح‌های معطل شده بود و احداث جاده ماهشهر ـ مسجدسلیمان هم در دست پیگیری است. ضمن اینکه جاده کمربندی غرب اهواز یک لایه آسفالت شده و در زمان جلسه با وزیر راه و شهرسازی کلنگ احداث جاده زمین خورد اما شرکت نفت آن را نیمه کاره گذاشت که ما با تکمیل کار در سه تا چهار ماه آن را به بهره برداری می رسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تأکید استاندار خوزستان مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در استان برای پیشبرد کارها و طرح ها بیان کرد: بعد از ۳۰ سال تجربه مدیریتی به سرنوشت بخش راه در خوزستان خوشبین هستم.