شناسهٔ خبر: 135120 - سرویس استان‌ها

با هدف ساماندهی و احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل انجام شد؛

بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل

بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل با هدف ساماندهی ، حفاظت و احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از طرح بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل گفت : در راستای حفاظت و احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل ، برابر مطالبات مردم ، اصناف و بازاریان با هدف ساماندهی ، مرمت و بازسازی راسته پنبه فروشان و سرای زنجیرلو ، عملیات عمرانی مرمت و اجرائی طرح بر اساس قرارداد منعقده با پیمانکار و نظارت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در قالب اقدام مشترک در حال انجام است.

وی افزود : ۳۲ باب مغازه در سرای زنجیرلو و ۲۲ باب مغازه در سرای پنبه فروشان قرار دارد که در این طرح نسبت به بازسازی و مرمت آنها اقدام خواهد شد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل بر ایمن سازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل تاکید کرد و گفت : در راستای پیشگیری از تخریب و حوادث احتمالی ، کار اجرایی بازسازی و مرمت پروژه با جدیت انجام می شود.

لازم به ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن بررسی میدانی از روند اجرایی پیشرفت پروژه ، ضمن دقت نظر در اجرای طرح ، بر ضرورت تعامل و همکاری مالکان و کسبه برابر تعهدات دستگاه بهره بردار تاکید کردند.

گفتنی است بر اساس جدول زمانبندی و اظهارات پیمانکار پروژه در صورت همراهی ، همکاری و مشارکت کسبه و مالکان انتظار می رود تا ۶ ماه آتی کار عملیات بازسازی و مرمت طرح به اتمام برسد.