شناسهٔ خبر: 135468 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۵.۶ هکتار اراضی طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران

آغاز عملیات اجرایی  طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران - اصفهان مراسم آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۱۵.۶ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی تولید مسکن در شهر باغبهادران با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طی تفاهم نامه منعقد شده فی مابین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرداری باغبهادران مقرر شد تهیه طرح تفکیکی و اجرای عملیات آماده سازی توسط شهرداری انجام شود.  

وی اذعان داشت: برنامه ریزی شده است تا ساخت حداقل یکهزار و ۲۰۰ واحد آپارتمانی در این اراضی که به مساحت ۱۵۶ هزار مترمربع می‌باشد تولید و تامین شود.  

فلاح عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، بیش از پنج هزار و ۹۰۰ متقاضی در شهر باغبهادران اقدام به ثبت نام نمودند که با بررسی‌های بعمل آمده افزون بر دو هزار و ۱۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی با اشاره به افتتاح حساب ۲۵۹ نفر از متقاضیان این شهر گفت: در حال حاضر این تعداد متقاضی موثر هستند و تا کنون ۱۰۱ نفر از آنان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: عملیات اجرایی ۱۰۱ واحدی باغبهادران در قالب دو پروژه ۴۷ و ۵۴ واحدی در دست اقدام است.  

وی با بیان اینکه این دو پروژه دارای قرارداد سازنده و پروانه ساختمانی است اذعان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده تا کنون فونداسیون ۶۹ واحد آن اتمام یافته است.  

فلاح ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان برای شهرهای زرین‌شهر، سده‌لنجان، باغبهادران، باغشاد، زاینده‌رود، ورنامخواست، چرمهین و چمگردان ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

وی گفت: در این شهرستان برای شهرهایی که تامین زمین انجام و پروژه تعریف شده روش ساخت به صورت بنیاد ساخت یا گروه ساخت و روش واگذاری دو نفره بوده است.