به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست اظهار داشت: استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.
وی در خصوص وضعیت راهها و محورهای جنوب غربی استان اذعان داشت: کمربندی جنوب غرب اصفهان در ایجاد ارتباط بین استانها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده و این کمربندی از جمله پروژه های اولویت دار ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی جنوب غرب برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد که به لطف خدا سه قطعه آن در سنوات قبل به بهرهبرداری رسید.
وی ادامه داد: برای قطعه باقیمانده به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۰ دستگاه پل، قراردادی تحت عنوان عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان در سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال منعقد شد و این پروژه در دست اجرا قرار دارد.
شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر این قطعه از پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۷۱ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و دو کیلومتر از بیس مسیر اجرا شده است.
وی از دیگر پروژههای راهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان به پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه – مجلسی اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر و ۵۱ دستگاه پلِ قابل احداث، در سال ۱۳۹۹ در قالب دو قرارداد به مبلغ ۹۷۳ میلیارد ریال آغاز گردید که ۸.۶ کیلومتر از محور با هزینهای بالغ بر ۴۱۵ میلیارد ریال و به صورت چهارخطه تکمیل و در سال ۱۴۰۰ به بهرهبرداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی باقیمانده محور به طول ۲۱.۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر، بیس تثبیتی آن انجام و در حال اجرای بتن غلطکی میباشد همچنین تاکنون برای این قطعه ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: محور مبارکه مجلسی بروجن یکی از پرحادثه ترین محورهای استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا میشود، در استان اصفهان این روش برای اولین بار است که انجام می شود و از مزیتهای آن نسبت به آسفالت میتوان به دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانیتر و کاهش در هزینه نگهداری اشاره کرد.