شناسهٔ خبر: 13658 - سرویس استان‌ها

برگزاري اولين نشست بازآفريني پايدار شهری در بوشهر

جلسه بوشهر رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از جلسه ستاد بازآفريني شهرستان بوشهر پس از برگزاري ستاد استاني و همچنين يك كارگاه آموزشي براي مديران استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ابتدای این جلسه غلامرضا مرادي اهميت و ضرورت پرداختن به موضوع سند ملي ، سازوكار و ستادهاي متناظر با آن (ستاد استاني و شهرستاني و كميته‌ها) شرح وظايف و نحوه فعاليت را تشريح كرد، علاوه بر اين محلات هدف شهر بوشهر، مشكلات و معضلات آنها و اقداماتي كه براي بازآفريني آنها از طرف نهادهاي اجرايي استان و بخصوص شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران صورت گرفته بود ارائه شد.

در ادامه سید مهدی موسوي مديريت شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر بیان کرد: ستاد فوق جهت ايجاد هماهنگي و وحدت رويه بين تمامي نهادهاي اجرايي شكل گرفته است. ستاد ملي و استاني يك پتانسيل برای بازآفريني محلات هدف استان خصوصاً در مورد سكونتگاه‌هاي غيررسمي و تصميم گيري در سطح ملي در مورد حريم نيروگاه اتمي بوشهر است.  

در پايان مرتضی پارسايي فرد، معاون فني و عمراني فرمانداري بوشهر ضمن ابراز خرسندي از شكل‌گيري ستاد شهرستاني از پيگيري جدی در مورد راه‌اندازي كميته‌هاي اجتماعي-فرهنگي، كالبدي-زيرساختي، اقتصادي-مشاركتي و كميته حقوقي جهت بازآفريني محلات هدف گفت: با برگزاري این‌گونه جلسات به صورت مستمر برنامه‌اي جامع برای احيا محلات ناكارآمد تدوين می‌شود./