شناسهٔ خبر: 136957 - سرویس استان‌ها

به منظور ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی انجام می شود؛

خدمات رسانی ۱۲۰ راهدار در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

طرح تابستانی به منظور ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی و افزایش خدمات رسانی به مسافران و زائران، ۱۲۰ راهدار در قالب ۱۵ تیم راهداری طی تابستان امسال در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، حامد معروف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۶۰ دستگاه ماشین آلات طی ایام تابستان در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی به کارگیری می شود.

معروف با اشاره به خدمات رسانی ۱۴ راهدارخانه در محورهای شریانی و اصلی استان طی تابستان امسال افزود: تهیه رنگ برای خط کشی محورهای مواصلاتی به طول ۳۰۰ کیلومتر، اجرای علائم افقی و خط نوشته به طول ۲۰۰ مترمربع، تعمیرات حفاظ و گاردریل به طول ۲ کیلومتر و تعمیر و نصب ۳۰۰ عدد تابلوی ایمنی راه در حال انجام است.

وی اظهارکرد: اجرای ۲۰ کیلومتر شیار لرزاننده، نگهداری ۹۰ کیلومتر روشنایی محورها، نگهداری و تعمیر ۲ دستگاه روشنایی در تونل ها و تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی به طول ۷۰ مترمربع از جمله اقدامات راهداری خراسان شمالی برای طرح تابستانی امسال است.

معروف ادامه داد: در طرح تابستانی نقاط پرتصادف در محورهای استان رفع و آشکارسازی می شود تا کاربران جاده ای و مسافران تابستانی با ایمنی و امنیت خاطر در جاده ها تردد کنند.