شناسهٔ خبر: 13708 - سرویس استان‌ها

آزادسازی ۶۰ هکتار زمین دولتی در بوشهر

فرزاد رستمي مدیر كل راه و شهرسازي استان بوشهر از آزادسازی ۶۰ هکتار اراضی دولتی و ملی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، فرزاد رستمي گفت: این اراضی در منطقه تنگك بوشهر در شهرستان توسط افراد سودجو به صورت غیرقانونی تصرف شده بود.

وی ادامه داد: اداره كل راه و شهرسازی بوشهر با دستور مقامات قضايي و با همكاري مقامات امنيتي نيروي انتظامي  و خصوصا" اداره كل اطلاعات استان بوشهر اراضي واقع در تنگك سوم شرق جاده نيروگاه اتمي آزادسازي شد و از دست اشخاص سود جو و زمين خوار خارج كرد

رستمي افزود: طبق بررسی ها، بخشی از اراضی ملی و دولتی توسط افراد سودجو به مردم فروخته شده بود.

مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: اشخاص سود جو عليرغم تذكرات عديده توسط گشت حفاظت از اراضي اين اداره كل و رسانه هاي گروهي، اقدام به تصرف و خريد فروش اراضي مذكور نموده بودند.

وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از پدیده زمین خواری در کشور، افزود: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، امسال با قاطعیت و بهره گیری از ظرفیت های قانونی، اقدام به رفع تصرف و باز پس گيري اراضي متعلق به بيت المال گرديد.

رسمتي گفت: متاسفانه تصرف غیر قانونی اراضی ملی و دولتی به یک فرهنگ غلط تبدیل شده که باید عواقب زیانبار آن اطلاع رسانی شود.

مدیركل راه و شهرسازي استان بوشهر، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و مردم برای مقابله با پدیده زمین خواری شد.

وی یادآور شد: اشخاص در زمان خريد اراضي از مبادي ذيربط استعلام نموده و از عدم دولتي بودن آن اطمينان حاصل نمايند.