شناسهٔ خبر: 13712 - سرویس استان‌ها

کمک ۲۵ میلیارد تومانی وزارت نفت برای تکمیل بزرگراه برازجان – گناوه – دیلم

شروع اجرای عملیات احداث جاده جایگزین در محور میانه- قره چمن مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر از تزریق ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت برای تکمیل و بهره‌برداری از بزرگراه برازجان – گناوه – دیلم در این استان خبر داد.

فرزاد رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: با تزریق این کمک از سوی وزارت نفت عملیات‌ اجرایی حدفاصل برازجان - گناوه درحال انجام است و در محور گناوه – دیلم نیز قطعات کاملا فعال شده است به گونه‌ای که پیشرفت بسیار خوبی را در این مدت از آن شاهد بودیم.

به گفته وی تلاش بر این است تا عملیات این پروژه در بخش برازجان - گناوه تا دو ماه آینده به پایان برسد.

رستمی همچنین ادامه داد: آسفالت ۲۵ کیلومتر از مسیر دیلم - گناوه نیز روبه پایان بوده و قرار است تا اسفندماه زیر بار ترافیک برود.

رستمی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه بزرگراهی در کشور دارای جایگاه مطلوبی است بیان کرد: استان بوشهر در بخش وجود بزرگراه در کشور دارای رتبه ششم است که با تکمیل طرح‌‌های در دست اجرا رتبه آن به دوم ارتقا می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۶۱۰ کیلومتر بزرگراه است، اضافه کرد: اکنون ۴۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان بوشهر در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان در حال اجرا است که بخشی از آن امسال تکمیل می‌شود.

رفع تصرف از ۶۰ هکتار اراضی دولتی

رستمی در بخش دیگری از سخنانش از رفع تصرف ۶۰ هکتار اراضی دولتی در این استان خبر داد و گفت: این اقدام در استان به کمک سایر دستگاه‌هایی چون دستگاه قضا، اداره‌کل اطلاعات و اداره‌کل بازرسی و نیروی انتظامی استان به وسیله ماشین‌آلات راهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی بوشهر به انجام رسید.

به گفته وی در این عملیات دیوارها و قطعه‌بندی‌های غیرمجاز انجام شده از سوی متخلفان تخریب و اراضی ملی به دولت بازگردانده شد./