شناسهٔ خبر: 13725 - سرویس بنادر و دریانوردی

سعیدنژاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

برگزاری مناقصه خرید ۸ جرثقیل دروازه‌ای برای بندر شهید رجایی/ نیاز بندر امام به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مراحل مناقصه خرید ۸ جرثقیل برای بندر شهید رجایی در حال انجام است گفت: شرکت‌های داخلی و خارجی قیمت خود را اعلام کرده‌اند که در مرحله نخست صلاحیت فنی شرکت‌های شرکت‌کننده در مناقصه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با اعلام قیمت، برنده نهایی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد امروز چهارشنبه ۶ آبان ماه در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ایران و هند برای سرمایه‌گذاری هندی ها در بند چابهار در حال مذاکره هستند تا تمام مسائل بازرگانی، مالی، حقوقی و فنی را مشخص کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت از تمامی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سرمایه‌گذاری در بنادر ایران افزود: تمرکز سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود ضمن آنکه بخش‌های پشتیبانی بنادر از گذشته تاکنون توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایرانی اداره می‌شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران افزود: سازمان بنادر از اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری روی اسکله‌ها و تجهیزات بنادر استقبال می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در تکمیل فاز ۲ و ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی، چابهار، امام‌خمینی و امیر‌آباد سرمایه‌گذاری کنند. همچنین در عرصه سرمایه‌گذاری در بنادر نقش تزانزیت و ترانشیپ مورد توجه جدی شرکت‌های بزرگ کشتیرانی جهان قرار دارد و در این زمینه اعلام آمادگی فراوانی وجود دارد.

سعیدنژاد تاکید کرد: شرط سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه سرمایه‌گذاری تنها مختص به حمل بار در بنادر جنوبی نیست و شرکت‌های کشتیرانی موظفند علاوه بر حمل بارهای ایران، کالاهای کشورهای منطقه را نیز به بنادر ایران حمل کنند تا به کشورهای مقصد ترانزیت و ترانشیپ شوند.

وی در بیان خرید ۸ دستگاه جرثقیل برای تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: مراحل مناقصه خرید ۸ جرثقیل در حال انجام است و شرکت‌های داخلی و خارجی قیمت خود را اعلام کرده‌اند که در مرحله نخست صلاحیت فنی شرکت‌های شرکت‌کننده در مناقصه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با اعلام قیمت، برنده نهایی معرفی می‌شود.

سعیدنژاد درباره احداث ترمینال اقلام امام خمینی گفت: در دولت قبل این قرارداد فسخ شد که هم اکنون در حال تهیه اسناد و مدارک برای فراخوان عمومی و جذب سرمایه‌گذاری در این بندر هستیم. بندر امام خمینی هم اکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که در تلاشیم با انجام فراخوان عمومی سرمایه‌گذاران باصلاحیت را جذب کنیم. /