شناسهٔ خبر: 137998 - سرویس استان‌ها

از ۱۵اسفند تاکنون انجام شد؛

تعویض و نصب بیش از ۴۰۰ تابلوی راهنمایی در محورهای ماهنشان

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان گفت: از ۱۵ اسفند تاکنون بیش از ۴۰۰ تابلوی راهنمایی، علائم ترافیکی و هدایت مسیر در راستای افزایش ضریب ایمنی در شهرستان ماهنشان توسط گشت‌های راهداری تعویض و نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، محمد جعفری، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان با اعلام این خبر اظهار کرد: تعویض بیش از ۴۰۰ عدد از تابلوها و علائم ترافیکی یکی از اقداماتی است که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور افزایش ایمنی، کاهش تصادفات، روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور انجام می‌شود.

جعفری افزود: همچنین در راستای جمع‌آوری و جایگزینی تابلوها و علائم ترافیکی که به دلایلی از قبیل شرایط آب و هوایی و تصادفات در محورها صدمه دیده‌اند، شناسایی و جایگزینی تابلوهای جدید انجام شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان در ادامه عنوان کرد: این عملیات به طور مستمر در سطح راه‌های مواصلاتی انجام می‌گیرد و اینگونه تجهیزات با انواع جدید تعویض می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون پس از بررسی‌های صورت گرفته، مکان‌یابی‌ها و نیازسنجی‌های لازم، محور ایلی بولاق ابراهیم‌آباد، ماهنشان به ینگجه، دندی_ زنجان و دندی تخت سلیمان به خاطر سرقت‌های رخ داده نیاز به نصب تابلو دارد که به زودی صورت می‌گیرد.

جعفری گفت: تعمیر و نصب این علائم برای ارتقای ایمنی تردد و تسهیل جابه‌جایی مسافران انجام شده و عدم وجود این تابلوها در مسیرهای پرپیچ و خم و جاده‌ها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورد.