شناسهٔ خبر: 138013 - سرویس هوایی

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران اعلام کرد؛

آغاز عملیات بازگشت زائران حج از امروز

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت عملیات بازگشت زائران حج از امروز شروع می‌شود و فرودگاه بین المللی ساری میزبان ۴هزار و ۴۰۰ زائر در قالب ۳۰ کاروان است که پیش‌بینی می‌شود در عملیات برگشت، ظرف ۴ تا ۵ روز ۱۹ پرواز صورت بگیرد.

سعداله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز میزبان اولین کاروان حجاج ایرانی از طریق فرودگاه مرزهوایی بین المللی شهدای ساری هستیم.

وی افزود: تعداد زائران ۴هزار و ۴۰۰ نفر است که در قالب ۳۰ کاروان و در قالب ۱۹ پرواز ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات بازگشت صورت می‌گیرد.

وطن‌خواه  تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش روزهای سفر حجاج عملیات بازگشت فشرده تر انجام می‌شود به گونه ای که در یک روز ۷ پرواز داریم  و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۴ تا ۵ روز ۱۹ پرواز صورت بگیرد.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران تشریح کرد: در فضای ترمینال جلسات هماهنگی برگزار شده است و ادارات، ارگان‌ها و واحدهای مختلف هماهنگ شده اند.

به گفته وطن‌خواه یکی از مشکلات فرودگاه‌ها در عملیات بازگشت حجاج، ازدحام مردم و  انبوه مستقبلین است که در این راستا ترمینالی فراهم شده است که از لحاظ امکانات رفاهی، نمازخانه غرف، سرویس بهداشتی و ویدئو وال تجهیز شده است و بازگشت حجاج به صورت مستقیم نمایش داده می‌شود که مردم با آسودگی خاطر از حجاج استقبال کنند.

وی ادامه داد: همچنین فضای بزرگ و وسیعی برای پارکینگ خودرو ها در نظر گرفته شده است؛ البته به مردم عزیز اعلام شده است که حداقل استقبال در محل فرودگاه باشد و این مراسم را به اماکن دیگر موکول کنند، علی ای حال فرودگاه آمادگی لازم را در این زمینه دارد و یک سالن ترمینال ۵هزار و ۵۰۰ متری برای مستقبلین در نظر گرفته شده است و اگر پروازها به موقع و بدون تأخیر انجام شود مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا تعداد زائران هزار و ۶۷۰ نفر بود که امسال به ۴هزار و ۴۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وطن خواه به پروازهای اربعین نیز اشاره کرد و در خاتمه گفت: سال گذشته ۸ پرواز اربعین از این فرودگاه صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم توفیق خدمت‌گذاری داشته باشیم.