شناسهٔ خبر: 13827 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تأکید بر تکمیل پروژه مسکن مهر با رعایت اصل حقوق شهروندی/ اجرای فاز نخست تفاهم‌نامه بانک مسکن با شهر جدید پردیس در آینده نزدیک

محسن نریمان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ساخت واحد‌های مسکن مهر بیش از ۹۰ درصد به اتمام رسیده است گفت: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تاکید دارد تا مسکن مهر با رعایت کامل حقوق شهروندی و تامین تمامی زیرساخت‌ها به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان در آخرین روز از پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان راهکارهای این معاونت برای تحویل واحدهای مسکن مهر به رغم محدودیت‌های بودجه‌ای و مشکلات زیرساختی گفت: منابع اعتباری دولت برای تامین زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر به ویژه در شهرهای جدید کافی نیست به همین خاطر نیز تلاش کردیم تا به روش‌های اقتصاد مقاومتی استعدادهای بالقوه‌ای را که وجود دارد به حالت بالفعل درآوریم و از آن محل اعتبارات لازم را تأمین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اخیرا با بانک مسکن تفاهم نامه‌ای در ارتباط با شهر جدید پردیس به امضا رسید که در قالب مدیریت دارایی‌ها به آنها اختیارات مالکانه‌ای دادیم تا برای زیرساخت‌های شهر جدید پردیس یک‌هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کنند. خوشبختانه مراحل اولیه اجرای آن تفاهم نامه طی شده است و به زودی قرارداد تبادل می شود و ما می توانیم اولین اعتبارات را در رابطه با این قضیه برای اجرای طرح‌های زیربنایی شهر جدید پردیس عملیاتی کنیم.

نریمان تاکید کرد: در صدد ساخت و تامین زیرساخت‌هایی همچون تصفیه‌خانه‌ها، گازرسانی، آب‌رسانی، معابر، شبکه‌های مخازن انرژی هستیم. از آنجایی‌که روش‌های فعلی بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند می‌تواند به عنوان الگویی برای اجرای طرح‌های جدید مدنظر دیگر مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های مسکن مهر بیش از ۹۰ درصد به اتمام رسیده است مشکل اصلی در مسکن مهر را تامین زیرساخت‌ها دانست و افزود: دولت و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تاکید دارند تا مسکن مهر با رعایت کامل حقوق شهروندی و تامین تمامی زیرساخت‌ها به پایان برسد و در همین راستا نیز اقدامات انجام می‌گیرند. /