شناسهٔ خبر: 13846 - سرویس استان‌ها

برگزاری ستاد باز آفرینی محلات هدف شهرستان دشتستان در استان بوشهر

ستاد باز آفرینی محلات هدف شهرستان دشتستان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی محلات هدف در فرمانداری شهرستان دشتستان با حضور کلیه دستگاههای اجرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر غلامرضا مرادی ضمن تشریح سند ملی راهبردی احیا بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد، هدف از تشکیل ستاد شهرستانی ارتباط آن با ستاد استانی و ملی و همچنین کمیته های زیر مجموعه ستاد شهرستانی را بیان نمود .

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هکتار از محدوده شهر برازجان را بافت های ناکارآمد (فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی) در بر گرفته نیازمند توجه بیشتر و موثرتر همه نهادها در بارآفرینی آنها دارد افزود: راه اندازی ستاد شهرستانی و کمیته های اجتماعی – فرهنگی ، مالی – اقتصادی ، کالبدی – زیرساخت و حقوقی با مدیریت فرمانداری دشتستان و دبیر شهرداری برازجان کمک زیادی در تحقق برنامه بازآفرینی محلات هدف شهر خواهد شد.

در ادامه کریم آزاد معاون فنی عمرانی فرمانداری دشتستان با بیان اقداماتی که در جهت بازآفرینی محلات هدف شهر در سالهای اخیر صورت گرفته گفت: که شکل گیری ساز و کار هدفمند و اجرایی مانند ستاد کارآفرینی محلات هدف به دلیل اینکه تمامی جنبه های اقتصادی، فرهنگی و کالبدی را به صورت همه جانبه و با مدیریت واحد در نظر می گیرد و از طرف نهادهای مردمی و معتدین محلات در تصمیم گیریها استفاده خواهد کرد فرایند بازآفرینی را تسریع می کند.

در پایان جلسه مقرر شد آیین نامه فعالیت ستاد شهرستانی و زیر کمیته ها در اختیار همه اعضا قرار گیرد و نهادها نماینده خود را جهت شرکت کمیته ها معرفی کنند.

همچنین شهرداری برازجان مسئول پیگیری راه اندازی کمیته ها و طرح نتایج آن در جلسه ماه آینده ستاد شهرستانی انتخاب گردید.