شناسهٔ خبر: 138556 - سرویس استان‌ها

در کمتر از یک هفته اخیر انجام شد؛

اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان کاشان

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای حکم قضایی قلع و قمع مستحدثات و رفع تصرف زمین دولتی واقع در شهرستان کاشان به مساحت بیش از ۱۰ هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: با اجرای حکم قطعی قضایی به همت کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه، زمین دولتی در شهرستان کاشان به مساحت ۱۰ هزار و ۴۳۳ متر مربع، که توسط فردی سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود، رفع تصرف شد.  

وی با بیان اینکه ارزش این زمین ۱۰۵ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: با اجرای این حکم ضمن قلع و قمع مستحدثات، زمین مورد نظر به بیت المال بازگردانده شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حکم قضایی فوق به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان توسط کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان، پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شد.  

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، بیان کرد: مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.