شناسهٔ خبر: 13900 - سرویس استان‌ها

برگزاري دومين جلسه كميته مديريت ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي استان بوشهر

جلسه كميته مديريت ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي استان بوشهر مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر از برگزاري دومين جلسه كميته مديريت ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر عبدالكريم اخترشناس در اين خصوص گفت: دومین جلسه کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بوشهر در سال جاری به ریاست مدیرکل محترم دفترفنی استانداری و باحضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان درسالن جلسات استانداری برگزار شد.

اخترشناس افزود: جلسات کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل با هدف ارتقاء سطح ایمنی تردد حمل و نقل و کاهش آمار تلفات جانی و مالی کاربران جاده ای به صورت ماهانه و با حضور کلیه دستگاههای ذیربط و امدادی و خدمات رسان جاده ای تشکیل می شود تا با تحلیل و کارشناسی وضعیت موجود و شناسایی نواقص و ضعف ها شاهد رفع موانع موجود بوده و مردم عزیز با سطح ایمنی مطلوب تری در محورهای استان تردد کنند.

وي گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم و کارامد انجام مانورهای زمان صفر امداد و نجات جاده ای است که با ارزیابی  سطح خدمات رسانی دستگاههای امدادی و زمان حضور اکیپ ها سرصحنه وقوع سوانح بتوانیم کمبودها و مشکلات موجود دردستگاهها را بررسی و ساماندهی کرده و ناوگان امدادی را بصورت آماده باش جهت وقوع رویدادهای احتمالی آماده کنیم.

همچنين در اين جلسه مصوبات جلسه قبل پيگيري و گزارش انجام مصوبات ارائه شد.

در ادامه اين جلسه کریم حسین آبادی مدير كل دفتر فني استانداري بوشهر گفت: باتوجه به اینکه اهداف و مباحث مطرح در این کمیته بسیار گسترده و تخصصی است انتظار می رود باتشکیل کارگروهای تخصصی، به صورت مستقل مصوبات در زمینه های ارتباطی، ایمن سازی، رفع نقاط حادثه خیز، ارتباط شبکه رادیویی و....کارشناسی شده و در کمیته به صورت کلان تصمیم گیری شود.