شناسهٔ خبر: 13925 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سیل به راه‌های لرستان ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت زد

خسارت سیل بارندگی شدید طی ۲ روز به راه‌های استان لرستان ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد، با این حال در حال حاضر تمامی راه‌های استان باز است و رفت و آمد در آن‌ها جریان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بعد از مدت‌ها کمبود بارندگی، بارش های اخیر برای مردم استان بخصوص کشاورزان بسیار خوشحال کننده بود، به‌طوری که ما در استان طی ۲ روز ۱۳۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم.

شهرام ملکی افزود: طبیعتا با این حجم بارش دچار مشکلاتی هم شدیم از جمله خساراتی که به سیستم راه‌های استان وارد آمد.

وی اظهار داشت: این حجم بارندگی به اضافه جذب نشدن آب‌های جاری در سطح زمین باعث طغیان رودخانه‌ها و در نتیجه تخریب و خسارت دیدن راه‌های  اصلی، فرعی و روستایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، میزان خسارت وارد شده به راه‌های استان را بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در بعضی از راه‌ها تا ۷۰ درصد رویه راه خسارت دید.

در عین حال وی به تلاش راهداران اشاره کرد و ادامه داد: در این دو روز ۶۵ روستا در شهرستان کوهرنگ که فاقد راه شده بود، با استفاده از راه‌های جایگزین و پل‌های باکسی توانستیم مسیر ارتباط به این مناطق را فراهم کنیم.

ملکی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ روستای فاقد مسیر در شهرستان کوهدشت وجود ندارد و کلیه محورهای مسدود شده در جریان سیل بازگشایی شده و رفت‌و‌امد در آن‌ها در جریان است./