شناسهٔ خبر: 139606 - سرویس استان‌ها

باهدف سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد؛

برگزاری کارگروه ویژه برای بررسی پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان

کارگروه ویژه برای بررسی پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، روند اجرا و پیشرفت مالی و فیزیکی پروژه‌ها را مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان، نماینده دفتر فنی استانداری و جمعی دیگر از مسئولین، نمایندگان انجمن انبوه سازان و ... برگزار شد.  

در این نشست گزارش میزان پیشرفت مالی و فیزیکی هر کدام از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان به تفکیک سازنده ارائه شد و مسائل و چالش‌های موجود در روند اجرایی و میزان انطباق اجرا با برنامه زمانبندی مورد بررسی قرار گرفت.  

در کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان تمامی موارد مرتبط با اجرای پروژه‌ها به صورت دقیق و ریزبینانه پیگیری و مباحثی که نیاز به مصوبه شورای مسکن داشت، احصا شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از استماع موارد مطرح شده توسط اعضا و نمایندگان سازندگان و انبوه‌سازان، راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی را ارائه کرد.  

وی برگزاری این نشست‌ها را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسات، هماهنگی برای رفع مسائل کلی در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن است و برای رفع برخی مسائل فنی و تخصصی برگزاری جلساتی با فاصله زمانی کوتاه و مداوم در مجموعه بسیار حائز اهمیت است.  

قاری‌قرآن افزود: بررسی مشکلات اجرایی در محل کارگاه از ورود مباحث به روندهای طولانی جلوگیری می‌کند و با حضور سازندگان مصداق‌های مرتبط با عدم تطابق اجرا با برنامه زمانبندی برررسی و مشکلات با سرعت رفع می‌شود.  

گفتنی است: در استان اصفهان بیش از ۴۳۶ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۴۶ هزار نفر متقاضی شهر جدید بهارستان بودند.  

با بررسی و پالایش‌های انجام شده بیش از ۵۱ هزار از متقاضیان شهر جدید بهارستان، حائز شرایط فعال شناخته شدند.