شناسهٔ خبر: 13975 - سرویس مسکن و شهرسازی

شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب کرد:

تصویب طرح انتقال پادگان ۰۷ لرستان با هدف حفظ هویت تاریخی شهر/ انتقال پادگان‌‌ از بافت‌ تاریخی شهرها در دستور کار شورایعالی معماری‌و‌شهرسازی

قلعه فلک الافلاک انتقال پادگان ۰۷ خرم آباد لرستان با هدف انتقاع مردم و حفظ هویت تاریخی شهر در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دبیری پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، طرح انتقال پادگان ۰۷ خرم‌آباد به عنوان پایلوت انتقال پادگان‌ها با هدف انتفاع مردم شهر، ارتش و حفظ آثار میراث فرهنگی تصویب شد.

بنا بر این گزارش، در جلسه روز ۱۱ آبان‌ماه در شورای‌عالی معماری و شهرسازی که هوشنگ بازروند استاندار لرستان و امیر باقری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند انتقال پادگان ۰۷ لرستان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. به گفته دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی طرح انتقال پادگان به عنوان طرحی مشترک از سوی معاونت معماری و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری لرستان و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با اهداف انتفاع مردم و ارتش طرح، بررسی و مصوب شد.

در مصوبه این طرح آمده است: طرح انتقال پادگان ۰۷ خرم‌آباد کار مشترک معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استانداری لرستان و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با انگیزه انتفاع مردم شهر، ارتش و حفظ آثار میراث فرهنگی به عنوان پایلوت انتقال پادگان‌ها تصویب شد.

در پایان آمده است: این طرح با توجه به قابلیت‌های ویژه اراضی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در بستر طبیعی شهر، مورفولژی و توپوگرافی منطقه، ارزش‌های اکولوژیک، دید و منظر قلعه تاریخی فلک‌الافلاک، وجود بناهای تاریخی و واجد ارزش موجود در سایت و ارزش اقتصادی انجام گرفته است.

گفتنی است این جلسه ۱۱ آبان ماه سال جاری تشکیل و به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد. /