شناسهٔ خبر: 14025 - سرویس جاده‌ای

معاون اول رئیس جمهور مطرح كرد:

آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران-شمال با اتکا به توان مهندسی داخلی / قطعه اول آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۹۵ زیر بار ترافیک مي‌رود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت: اگر مانعی بر سر راه پروژه پیش نیاید قطعه اول آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۹۵ زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه پس از بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال به همراه وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در جمع خبرنگاران با یادآوری بازدید آذرماه سال گذشته خود از این آزادراه گفت: پس از این بازدید همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار کردند و درباره چگونگی احداث آزادراه تصمیم‌گیری‌های مهمی صورت گرفت.

وی ادامه داد: کار احداث آزادراه تهران-شمال با سرعت بالاتر عملا در اواخر سال گذشته آغاز شد و مناقصات قابل توجهی برای واگذاری پروژه به پیمانکار برگزار شد.

جهانگیری با بیان اینکه عمده پیمانکاران این پروژه از بخش خصوصی هستند که در مناقصه انتخاب شده‌اند گفت: در هر بخش از این مجموعه شاهد اجرای یک پروژه هستیم به طوری که کارگاه‌های متعدد حفر تونل، حفر ترانشه و احداث پل در طول این مسیر فعال هستند و روند اجرایی کار طبق برنامه زمانبندی شده در حال پیشروی است. امیدواریم طبق وعده‌ای که مسئولان داده‌اند اگر مانعی بر سر راه پروژه پیش نیاید قطعه اول آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۹۵ زیر بار ترافیک برود.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه بزرگترین تونل جاده‌ای کشور در قطعه دوم همین آزادراه قرار دارد گفت: در قطعه یک این آزادراه نیز کار حفر تونل‌های متعددی آغاز شده است به طوری که مجموع طول تونل‌ها به ۴۸۰۰ متر می‌رسد. گاهی ساخت یک تونل یک کیلومتری دو الی سه سال به طول می‌انجامد اما امروز کاری بزرگ در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با جذب منابع مالی مناسب کار قطعه سوم آزادراه تهران- شمال را نیز با اتکا به توان مهندسی داخلی آغاز کنیم تاکید کرد: امروز می‌خواهم به ملت بزرگ ایران بگویم که توان مهندسی داخلی به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند پروژه‌هایی چنین بزرگ را اجرایی کند.

جهانگیری با بیان اینکه در ۱۷ سال گذشته کار اجرایی این پروژه در مقاطعی متوقف شد و پیشرفت پروژه قابل توجه نبود گفت: امروز با اراده‌ای که در دولت و سایر دستگاه‌های مسئول وجود دارد امیدواریم این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد./