شناسهٔ خبر: 14115 - سرویس وزارتی

دکتر آخوندی در دیدار با گونتر آدلر مطرح كرد:

بيش از ۶۰ درصد انرژی در حوزه حمل‌و‌نقل و مسكن مصرف می‌شود/ تدوين برنامه‌ ملی صرفه‌جويی در مصرف انرژی

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مصرف انرژی در كشورمان در حوزه حمل و نقل و مسكن است گفت: علاقه داریم در برنامه‌ای ملی در زمینه صرفه‌جویی انرژی به عنوان پروژه‌ای ملی وارد عمل شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی امروز شنبه ۱۶ آبانماه در دیدار و مذاكره با گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان در ساختمان شهید دادمان با اشاره به اینكه بیش از ۶۰ درصد مصرف انرژی در كشورمان در حوزه حمل و نقل و مسكن است، اظهار کرد: علاقه داریم در برنامه‌ای ملی در زمینه صرفه جویی انرژی یه عنوان پروژه‌ای ملی وارد عمل شویم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعا وضع استانداردها، مشوق‌ها، تامین مالی و استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه پیچیدگی‌هایی دارد كه تمایل داریم از تجربه‌های دیگر كشورها در این زمینه استفاده كنیم.

وی یادآور شد: در زمینه كاهش مصرف انرژی اجماع جهانی وجود دارد اما برای عملیاتی كردن این موضوع مشكلات جدی در زمینه‌های از جمله فرهنگ مردم، قدرت خرید و سرانه تولید ناخالص ملی داریم و اجرای برنامه صرفه‌جویی در بخش مسكن پیچیدگی‌هایی دارد.

آخوندی عنوان کرد: در مورد برقی كردن راه‌آهن مذاكراتی بین دو طرف صورت گرفته است و تمایل دارم در بخش حمل و نقل و تامین ماشین آلات نوین در بخش ساختمان مذاكراتی از طرف نمایندگان دو طرف صورت گیرد تا با نهایی شدن و تعیین پروژه‌های مشخص در سفر به آلمان قراردادهای اجرایی آنها منعقد شود./