شناسهٔ خبر: 14118 - سرویس استان‌ها

با هدف اجراي طرح راهداري زمستاني

نشست هم انديشی رؤسای راه و شهرسازی استان يزد با پليس راه برگزار شد

غلامرضا رضایی درآستانه فصل زمستان جلسه مشترك فرمانده هان پليس راه استان با مديران حوزه راهداری و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای تابعه استان با موضوع آغاز طرح راهداری زمستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان یزد غلامرضا رضايي مدير كل راه و شهرسازي استان در حاشيه اين نشست گفت: با توجه به اهميت تردد ايمن، مخصوصا در فصل زمستان، ما سعي كرديم، با جمع بندي از تجربيات سال هاي پيش بتوانيم با تبادل نظری كه بين نيرو هاي راهداري و پليس راه كه مستقيما در سطح مقدم اين موضوع هستند با برنامه ريزي مبتني بر امكانات و مديريت عوامل، آن طوري كه بايد و شايد در صحنه راهداري ظاهر شويم و امیدواریم بتوانيم مشكلاتي كه از اين حيث براي شهروندان ما به وجود مي آيد را بر طرف سازيم.

رضايي افزود: معمولا يك سري اقدامات نيمه تمامي كه در بحث راهسازي و راهداري در سطح راه هاست را بايد تعيين تكليف نمائيم، مضافا" اينكه يك سري ذخاير و امكانات نظير شن، نمك و آماده كردن ماشين آلات و تجهيزات راهداري نظير نمك پاش و برف روب و ماشين آلاتي كه مرتبط به اين موضوع هستند را بايد در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر نمائيم و در نقاط مختلفي بسته هاي شن و نمك در كيسه هاي زرد رنگ در نقاط خاصي پيش بيني كرده ايم تا در مواقع لزوم، امكان استفاده از اين بسته ها براي مردم و مسافران عزيز به طور خود جوش باشد.

 وي گفت: حدود ۹ گردنه با طولي بيش از ۱۱۰ كيلومتر در استان وجود دارد كه معمولا برف گير هم هستند. طول محورهاي برفگير ما نيز ۶۶۶ كيلومتر بوده و عمده امكانات ما متمركز در اين نقاط خواهد بود و همچنين حدود ۲۶ اكيپ راهداري پيش بيني شده كه در نقاط مختلف مستقر خواهند شد.

در اين طرح حدود ۴۲۰۰ كيلومتر از راه هاي مهم ما تحت پوشش اين طرح زمستاني قرار دارد  كه حدود ۲۴۸ دستگاه ماشين آلات در اختيار اين اكيپ هاي عمليات امداد رسان، قرار خواهند گرفت و حدود ۳۴۶ نفر هم همكاراني هستند كه مرتبط با اين طرح در شيفت هاي مختلف و در نقاط پيش بيني شده مستقر خواهند شد و اين طرح زمستاني را به نحو احسن اجرا خواهند كرد.

 مديركل راه و شهرسازي  استان در پايان از مردم خواست با توجه به اينكه پيش بيني مي شود زمستاني متفاوت با سال هاي گذشته داشته باشيم ، در سفرها  توجه بيشتري به قوانين و مقررات رانندگي داشته باشند و با سرعت مطمئنه تردد نمايند و با توجه به اخطارهاي پليس راه و همكاران راهدار ما، با آنها همكاري نمايند.