شناسهٔ خبر: 14271 - سرویس استان‌ها

طراحی و اجرای روشنایی گردنه کوهین در استان قزوین

جواد حق‌لطفی مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از اتمام طراحی و اجرای روشنایی گردنه کوهین در آزادراه قزوین-رشت با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی با اشاره به اهمیت گردنه برفگیر کوهین گفت: روشنایی این قطعه از مسیر مهم و حادثه خیز از آزادراه قزوین-رشت به طول ۱۲ کیلومتر طراحی و اجرا شده که برای اتمام آن اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد صرف گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه قزوین-رشت از محورهای پرتردد و پر ترافیک است گفت: با انجام بررسی‌های کارشناسانه و هماهنگی با ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط این قطعه از مسیر با توجه به مه خیز و برف‌گیر بودن انتخاب شده و روشنایی آن در اولویت برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

طی بازدید از این پروژه انجام شده توسط اداره‌کل راه و شهرسازی، محور نیکویه-آب ترش-ضیاآباد نیز با حضور مدیران و مسوولان استان قزوین مورد باردید قرار گرفت.

محور نیکویه-آب ترش-ضیاآباد، آزادراه قزوین-رشت کیلومتر ۶۰ را به آزادراه قزوین-زنجان و همچنین جاده اصلی قزوین زنجان در محل تقاطع ورودی شهر ضیا آباد متصل می کند.