شناسهٔ خبر: 142725 - سرویس استان‌ها

در اولین روز از هفته دولت صورت پذیرفت؛

بهره‌برداری از پروژه های راهداری شهرستان خمین با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال

هفته دولت همزمان با اولین روز از هفته دولت چهار طرح بزرگ از جمله احداث واریانت روستای میان‌رودان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اراک – خمین به طول ۸ کیلومتر با اعتبار بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، لکه‌گیری محور خمین – الیگودرز و همچنین محور خمین به محلات هرکدام به طول ۵ کیلومتر، افتتاح شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی همزمان با اولین روز از هفته دولت پروژه‌های راهداری در شهرستان خمین با اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال افتتاح  و به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، علی نظری نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شدند.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه‌های راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان خمین گفت: این طرح‌ها شامل چهار طرح بزرگ از جمله احداث واریانت روستای میان‌رودان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اراک – خمین به طول ۸ کیلومتر با اعتبار بالغ‌ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، لکه‌گیری محور خمین – الیگودرز و همچنین محور خمین به محلات هرکدام به طول ۵ کیلومتر است.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های شاخص افتتاح شده در شهرستان خمین اقدامات مختلف دیگری در راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان در سال جاری به انجام رسیده است که اغلب در زمینه ارتقاء ایمنی و نگهداری ابنیه فنی راه‌ها است‌.

جهانی تصریح کرد: اصلاح هندسی قوس‌های افقی و قائم محور گلدشت- آشیانه در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، اجرای ۵۰ کیلومتر شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی، نصب ۲۲۰ عدد انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده، اجرای ۱۰۰ کیلومتر خط ترافیکی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان خمین، مرمت و بازسازی شش دستگاه پل شامل تعمیر رادیه و برید و نصب هندریل، بروزرسانی روشنایی محور خمین به سمت اراک به طول هشت کیلومتر از جمله اقدامات راهداری بعمل آمده در شهرستان خمین در سال جاری است.