شناسهٔ خبر: 142994 - سرویس استان‌ها

هدف گذاری ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید فولادشهر

عکس خبر فولادشهر در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید فولادشهر هدف گذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در یکصد و یکمین جلسه شورای مسکن استان ویژه طرح نهضت ملی مسکن فولادشهر که با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضاء در محل پروژه برگزار شد، افزایش ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر جدید مورد بررسی قرار گرفت.   

در این نشست ضمن اشاره به تکلیف استان برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و تحویل به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به عنوان رویکرد استان، سیاست نظام و دولت سیزدهم بر کمک و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مرتبط برای خانه دار شدن مردم و رفع مسائل و مشکلات ساخت مسکن در استان تاکید شد.   

در این جلسه با دستور استاندار اصفهان، شرکت عمران شهر جدید فولادشهر مکلف به ساخت مسکن برای ۳۰ هزار متقاضی ثبت نامی واجد شرایط شد و در این راستا می بایست ضمن رفع مشکل زمین، پلاک‌های ساخته نشده وهر فردی که در سال‌های گذشته اراضی به او واگذار شده اما به تکلیف خود عمل نکرده خلع ید می‌شود.   

صدور بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ پروانه موقت در اسرع وقت برای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز همگام با ساخت مسکن از دیگر مواردی بود که مورد تاکیید قرار گرفت و در این رابطه مقرر شد لیست زیرساخت‌های اجرا نشده توسط شهرداری فولادشهر با مشخص کردن متولی به استاندار اعلام شود تا مورد رصد و پیگیری قرار بگیرد.  

فولادشهر یکی از سه شهر جدید استان اصفهان است که تمرکز ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان در آن برنامه ریزی شده است، در این شهر جدید از ۶۸ هزار ثبت نامی، تعداد افزون بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال بودند که با توجه به مصوبات پیشین شورای مسکن استان، تامین زمین برای بخشی از متقاضیان پنج شهر دیگر شامل فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی شهر و ... نیز در این شهر برنامه ریزی شد لذا در مجموع تعداد حائزین شرایط برای این شهر به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.     

از مجموع واحدهایی که در شهر جدید فولادشهر تعریف شده است در حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در حال مراحل اجرایی بوده که هشت هزار واحد در دست ساخت و چهار هزار واحد در حال انتخاب پیمانکار است.