شناسهٔ خبر: 14508 - سرویس استان‌ها

براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام شد؛

حذف کمربند پیشنهادی غرب و جنوب غربی بهبهان در خوزستان / اختصاص اراضی غربی شهر برای کاربری‌های عمومی و خدماتی

جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پس از بررسی الحاقات بخش غربی و جنوب غربی طرح جامع شهر بهبهان در استان خوزستان مصوبات نهایی پیرامون طرح توسعه و عمران این شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و دبیری پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ الحاقات بخش غربی و جنوب غربی طرح جامع شهر بهبهان را پیرو مصوبه مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ خود و صورتجلسه مورخ  ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ کمیته فنی مورد بررسی قرار داده و در نامه‌ای مصوبات نهایی این جلسات را برای عبدالحسن مقتدایی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان ابلاغ کرد که متن کامل آن در ادامه آمده است:

۱) کمربندی پیشنهادی غرب و جنوب غربی شهر حذف شده و کمربندی موجود با تمهیدات زیر تقویت شود:

الف: سلسله مراتب شبکه معابر در بخش غربی مطابق آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری اصلاح شود و دسترسی به کمربندی موجود به حداقل ممکن کاهش یابد.

ب- حرایم تاسیسات و تجهیزات شهری (آب، برق، گاز و ...) پس از استعلام از مراجع مربوطه در طرح این بخش لحاظ شود.

۲) تمامی کاربری‌های ضلع غربی رینگ موجود در بخش غربی شهر به جز اراضی مسکونی بخش جنوبی موسوم به اراضی سپاه، به کاربری‌های عمومی و خدماتی مورد نیاز شهر و باغات و کشاورزی (مطابق نقشه پیوست) اختصاص یابد.

۳) با توجه به تامین سرانه خدمات شهری در حد محله و نیازهای روزمره در طرح آماده‌سازی ارائه شده با الحاق قطعه زمین اراضی موسوم به تعاون سپاه (مجاور تاسیسات وزارت نیرو) مطابق نقشه پیوست و برابر محدوده مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موافقت شد. بررسی اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تایید مجدد نقشه تفکیکی در کمیسیون ماده ۵ پس از ابلاغ طرح الزامی است./