شناسهٔ خبر: 14546 - سرویس استان‌ها

بندر شهید رجایی میزبان نمایندگان خط کشتیرانی خودروبر Hyundai Glovis/ رایزنی کره‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در مهم‌ترین بندر ایران

نشست شرکت هیوندا کره در بندر شهید رجایی دو تن از مدیران خط کشتیرانی بین المللی هیوندایی گلویس با همراهی نماینده‌های خط کشتیرانی در ایران طی نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی در این نشست ضمن سخنانی به بیان اهمیت بندر شهید رجایی در سطح ایران و منطقه پرداخت و اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر برای مشارکت شرکت‌های خارجی را برشمرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بنادر واگذاری پسکرانه‌های بندری به سرمایه‌گذاران نیست، گفت:‌ توسعه محوطه پشتیبانی بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد؛ این بندر در حال حاضر ۲۴۰۰ هکتار پسکرانه دارد، ضمن آنکه ۲۶۰۰ هکتار پسکرانه جدید هم به منظور توسعه فعالیت‌های لجستیکی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال آماده‌سازی و الحاق است.

ایدنی اضافه کرد: این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کند و حتی بخشهایی از آن با کاربری صنعتی پیش‌بینی شده که کارخانجات جهت راه‌اندازی خط تولید در آن مستقر خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود طرحهای توسعهای بندر برای افزایش ظرفیت بزرگترین بندر تجاری ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی تشریح کرد.

این مقام مسئول در زمینه پذیرش پیشنهادات سرمایه‌گذاران کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه کره جنوبی، برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد.

لازم به ذکر است، مدیران خط کشتیرانی بین المللی هیوندایی نیز طی اظهاراتی ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات‌دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات ودیدگاههای خود را با عالیترین مقام اجرایی حوزه دریایی و بندری هرمزگان در میان گذاشتند.

گفتنی است، حوزه كاری فعالیت شركت Hyundai GLOVIS  لجستیك است كه از شرکت‌های تخصصی زیرمجموعه خط کشتیرانی بین المللی هیوندایی کره‌جنوبی است و به صورت جهانی از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در كره جنوبی آغاز كرده و از سال ۲۰۱۰ وارد عرصه لجستیك دریایی شده است. این شركت با در اختیار داشتن بیش از ۳۰ فروند انواع كشتی‌های مخصوص حمل خودرو (RO-RO) انتقال خودروهای صادراتی کشور کره جنوبی را بر عهده دارد؛ به نحوی كه تاكنون موفق به حمل دریایی میلیونها دستگاه خودرو از مسیرهای دریایی شده است.