شناسهٔ خبر: 14576 - سرویس استان‌ها

ترمیم محور روستایی در استان کرمانشاه/ دیدار با خانواده‌های قربانیان جاده‌ای

جاده های کرمانشاه تخریب مسیر روستایی قملیجه در اثر آبشستگی و سیل ترمیم شد. در هفته ایمنی استان کرمانشاه با خانواده‌های قربانیان حوادث جاده‌ای دیدار به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه ،امیر بابایی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان هرسین گفت: بارندگی و سیل اخیر روکش آسفالت روستای مذکور را تخریب و به تبع تردد در آن را پرمخاطره ساخته بود.

وی افزود: پس از بازدید مدیرکل راه و شهرسازی از نقاط آسیب دیده محورهای هرسین، ترمیم مسیر مذکور در دستور کار اداره راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در عملیاتی یک هفته ای با همکاری ۸ نیروی راهدار، با استفاده از ۱۰۰ تن آسفالت بیندر عملیات نقطه حادثه خیز این روستا حذف شد.

بابایی در پایان به نصب ۲۸۰ عدد تابلوهای مسیرنما و هشداری در محور نواحی هرسین در جهت افزایش ضریب ایمنی تردد اشاره کرد.

روستای قملیجه با ۳۰ خانوار در بخش مرکزی شهرستان هرسین واقع شده است.

همچنین در هفته یادمان قربانیان حوادث جاده‌ای سال جاری، با حضور سید زاهدین چشمه خاور مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه ، اورژانس، هلال احمر، مرکز فوریتها، پلیس راهور، ضمن همدردی با تعدادی از خانواده‌های قربانیان این حوادث از مصدومین تصادفی بیمارستان طالقانی کرمانشاه هم عیادت شد.

 وی در این دیدارها تاکید کرد: آنچه از این حوادث به جا می‌ماند تحمل رنج برای اعضای خانواده قربانی است، چه بسا در این سوانح ممکن است خانواده‌هایی بی سرپرست شده و بعضا از هم پاشیده شوند.

وی با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان در دیدار با مصدومین حوادث جاده‌ای در بیمارستان هم به رعایت نکات ایمنی مخصوصا برای عابران پیاده تاکید کرد.

گفتنی است از ۲۳ آبان ماه جاری به منظور گرامیداشت یادمان قربانیان حوادث جاده‌ای، با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و همکاری دیگر دستگاههای مرتبط، با اجرای مانور به صدا در آوردن زنگ ایمنی در مدارس، برگزاری مسابقه و همچنین آموزش اصول احیای سانحه دیدگان توسط اورژانس، سعی شد آنچه از نامگذاری این هفته با این عنوان مهم مد نظر است، اجرا و موجب آگاهی رساندن بیش از پیش به شهروندان شود.