شناسهٔ خبر: 14579 - سرویس استان‌ها

آزاد سازی ۲۶ هکتار از اراضی ملی دماوند/ روند کاهش مستمر تصادفات جاده‌ای در استان تهران

تصادف جاده‌ای رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آزاد سازی ۲۶ هکتار از اراضی ملی دماوند در منطقه چهار چنار مهرآباد خبر داد. روند کاهش تصادفات جاده‌ای همچنان در استان تهران ادامه دارد. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش یک درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ذکریا صفرزاده گفت: صبح امروز ، پنجاه و دو مورد دیوار کشی و ۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه چهار چنار مهرآباد دماوند تخریب شد که ارزش ریالی آزادسازی مذکور در ۲۶ هکتار آزاد شده به صورت تقریبی ۵۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است که آزادسازی مذکور با حضور ۳۰ نفر از عوامل نیروی انتظامی، ۱۲ نفر از راهداران و عوامل حفاظتی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اورژانس، هلال احمر و .... با اخذ دستور از مقام قضایی و هماهنگی دستگاه انتظامی ظرف مدت ۳ ساعت صورت گرفت.

همچنین شهداد کاوه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در تازه‌ترین آماری که پزشکی قانونی ارائه کرده است کاهش یک درصدی تصادفات جاده‌ای در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده می‌شود. سال گذشته تعداد کشته شدگان ۱۹۰ نفر اعلام شده بود که امسال به ۱۸۸ نفر کاهش یافته است.

کاوه ارتقاء سطح ایمنی راههای استان تهران را در طول یکسال گذشته مهمترین دلیل در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان تهران عنوان کرد.