شناسهٔ خبر: 14589 - سرویس استان‌ها

در نشست مدیران راهداری البرز به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی مطرح شد

راهداری زمستانی نماد راهداری کشور است

نشست نشست منطقه ای مدیران راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان های البرز، زنجان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در قزوین با حضور مهندس ناوی مدیر کل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در نشست منطقه ای مدیران راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان های البرز، زنجان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و قزوین که امروز در این اداره کل برگزار گردید، مهندس ناوی مدیر کل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان میزبان و  بانی برگزاری این نشست گفت: راهداری زمستانی نماد راهداری کشور است.

وی افود: هرچه ما راهداران در طول سال انجام می دهیم، اعم از لکه گیری راه ها، اصلاح روکش آسفالت، تابلو گذاری، نصب علایم راهنمایی و تجهیز راهدارخانه ها و ماشین آلاتهمگی برای این منظور است که بتوانیم زمستان را با سلامت و موفقیت پشت سر بگذاریم و ایمنی رانندگان وتردد کنندگان از جاده های کشور را فراهم کنیم.

مهندس ناوی با اعلام اینکه راهداری حرفه ای است که نیاز به حضور توامان تخصص، تجربه و برنامه ریزی دارد اظهار داشت: بازسازی ونوسازی ماشین آلات راهداری یکی از اساسی ترین کارهایی است که در این حوزه باید انجام گردد و در این راستا در سالهای اخیر ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات بازسازی و نوسازی شده اند.

مدیر کل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تامین اعتبار جهت تجهیز ماشین آلات راهداری و راهدارخانه ها گفت: در این حوزه اعتباراتی پیش بینی شده بود که با توجه به شرایط موجود فقط بخشی از آن به سازمان راهداری تخصیص یافته است.

ناوی افزود: در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای بحث مقابله با بحران در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت که فقط در زمان وقوع بحران وارد عمل شود ولی با توجه به مشکلات و شرایط موجود کشور فقط بیست درصد این اعتبار تخصیص پیدا کرد.

مدیر کل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها در خصوص اعتبارات این سازمان در سال ۹۴ اظهار داشت: امسال ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای بحث مقابله با بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها ابلاغ شد که تا کنون یک پنجم آن تخصیص یافته است

وی افزود: در صورت تحقق مبلغ باقی مانده، بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تجهیز ماشین آلات و امکانات راهدارخانه ها واکیپ های راهداری صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مهندس مانی فر مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این نشست ضمن تشکر از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره در مواقع مختلف با سرعت و دقت عمل قابل توجهی همکاری های لازم را با ادارات کل راه و شهرسازی انجام داده است.

مانی فر در خصوص کتاب خاطرات راهداران گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برای اولین بار در کشور اقدام به مصاحبه با راهداران و گردآوری خاطرات آن ها نموده است.

مدیر کل راه و شهرسازی با اعلام اینکه هدف از گردآوری این کتاب انتقال تجربیات و معرفی خدمات راهداران به مردم است، افزود: این کتاب در حال طی مراحل پایانی تکمیل و ویرایش می باشد  و به امید پروردگار در هفته راهدار از آن رونمایی خواهد شد.

مهندس مانی فر با اشاره به بحث اعتبارات ایمنی و نگهداری راه ها گفت: در مبحث تخصیص اعتبارات می بایست علاوه بر طول راه،حجم تردد و ترافیک نیز لحاظ شده و ضریبی برای آن در نظر گرفته شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان اضافه کرد: لازم است جهت خدمت رسانی و امداد رسانی بهتر به مصدومان و حادثه دیدگان حوادث جاده ای، بویژه در محورهای پر تردد، یک مسیر تردد ویژه برای خودروهای امدادی در نظر گرفته شده و پیش بینی شود تا نیروهای امداد رسان بتوانند سریعتر در محل حادثه حاضر شوند.

مهندس حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز  با اشاره به فرارسیدن فصل راهداری زمستانی و اهمیت آن اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه راهداری زمستانی در تامین امنیت راه های کشور، این نشست با هدف ارتباط بیشتر بین مدیران راهداری و فراهم شدن امکان همکاری میان مدیران راهداری و به ویژه روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های همجوار برگزار گردید.

وی افزود: روسای ادارات شهرستان های همجوار می توانند در مواقع لزوم و در هنگام وقوع بحران ها با به اشتراک گذاشتن امکانات، تجهیزات و تجربیات خود خدمات بهتری را به مردم ارایه دهند.

حق لطفی با اشاره به اینکه استان هایی که در این نشست حضور دارند، همگی از استان های برفگیر کشور می باشند گفت: نوسازی ماشین آلات از ریوس مطالبی است که باید در نظر گرفته شود و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین موفق شده است از ۲۹۷ دستگاه ماشین آلات خود تعداد ۲۹۲ دستگاه را آماده بکار نماید.