شناسهٔ خبر: 146009 - سرویس استان‌ها

کشف اضافه تناژ بار در راه های قزوین به هزار و ۷۳۸تن رسید

اضافه تناژ بار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از کشف و شناسایی هزار و ۷۳۸تن بار بیش از حد مجاز در راه های این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری پور گفت: در طی این مدت با انجام بازرسی از هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو، ۳۹۴ دستگاه به دلیل حمل بار بیش از حد مجاز از ابتدای امسال تاکنون اعمال قانون شده اند.

وی اضافه کرد:حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌های ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.

معیری پور ادامه داد: کامیون هایی که بار اضافه بر ظرفیت تعیین شده حمل می کنند توسط پلیس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده برای بررسی و تصمیم گیری درباره راننده متخلف به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در حوزه ایمنی و ترافیک افزود: صدور هزار و ۶۹۸ پروانه عبور بارهای ترافیکی، انجام ۸۵گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک، صدور ۸۴رای در کمیسیون ماده۱۴، برگزاری ۳دوره آزمون بدو خدمت و انجام۲۵ بازدید از عملکرد مراکز معاینه فنی از جمله فعالیت های این حوزه طی نیمه نخست سال بوده است.