شناسهٔ خبر: 14616 - سرویس استان‌ها

وضعیت راه‌های استان قزوین پس از بارندگی‌ها / تمامی محورها باز است و تردد در آنها جریان دارد

باران با وجود بارش های شدید باران و برف در روزهای گذشته با تلاش راهداران کلیه محورهای استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رییس اداره راه و شهرسازی الموت با اعلام اینکه در ۵ کیلومتر از مسیر گردنه قسطین لار بارش برف شدید اتفاق افتاده گفت: تعدادی از خودرو ها به دلیل نبستن زنجیر چرخ باعث ایجاد ترافیک لحظه ای مسیر شدند که ساعاتی پیش مسیر بازگشایی شده و هم اکنون تردد در محور عادی است.

مهندس لطفی با اشاره به بارش باران در منطقه الموت شرقی عنوان کرد: در حد فاصل روستای شتر خان تاگرمارود شاهد جاری شدن سیل و گل و لای در سطح جاده و انسداد مسیر بودیم که با حضور به موقع عوامل راهداری عمل بازگشایی راه به انجام رسید.

رییس اداره راه و شهرسازی آوج از بارش برف به ارتفاعی در حدود ۵ سانتی متر در طول ۱۰ کیلومتر از مسیر گردنه سلطانبلاغ خبر داده و اعلام کرد: طی روز گذشته در حدود ۶۰  تن ماسه نمک در مسیر پاشیده شده و هم اکنون تردد به صورت عادی در حال انجام است.

مهندس جعفری افزود: ۲ دستگاه ماشین برف روب و نمک پاش مکانیزه، دو ماشین گشت راهداری و همچنین پرسنل راهداری با حضور موثر در مسیر آماده رفع موانع و مشکلات احتمالی هستند.

مهندس ابراهیم آبادی رییس اداره راه و شهرسازی طارم نیز با اشاره به بارش برف شب گذشته و برف روبی و نمک پاشی مداوم در طول محورها اظهار داشت: دیشب در گردنه های سماق، عباس آباد، آلتین کش و ارتفاعات روستای چمن شاهد بارش برف بودیم که با برف روبی و نمک پاشی مداوم، تردد به صورت پیوسته در جریان بوده و هم اکنون نیز شرایط عادی است.

با وجود حضور مداوم و پیوسته نیروهای اداره کل راه و شهرسازی در طول محورهای استان از هموطنان عزیز درخواست میشود ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری، در صورت نیاز به انجام سفر از تجهیزات زمستانی خودروی خود اطمینان حاصل کرده و امکانات سفر زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.