شناسهٔ خبر: 146343 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۱۵۳ میلیون تردد در محورهای شریانی استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت بیش از ۱۵۳ میلیون تردد توسط سامانه‌های ترددشمار آنلاین منصوب در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل آمار تردد در شش ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵۳ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی توسط سامانه‌های ترددشمار برخط ثبت شده است.

وی افزود: در نیمه اول سال جاری ۱۵۳ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۱۸۶ تردد وسایل نقلیه در ۷۰ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد به همراه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: از این تعداد تردد در نیمه نخست سال، ۱۲۳ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۳۹ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

جهانی بیان کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای شریانی استان برابر با ۲۸ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۴۰ به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تردد اتوبوس در محورهای استان کاهش دو درصدی را تجربه کرده اضافه کرد: در این مدت ۷۷۵ هزار و ۲۰۷ تردد اتوبوس نیز توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: ورودی کلیه وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین ۳۱ میلیون و ۸۹ هزار و ۶۶۶ تردد و خروجی‌های ثبت شده در نیمه نخست سال نیز ۳۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۲۹ تردد بوده که نسبت به مدت مشابه دو درصد افزایش داشته است.

به گفته وی استان مرکزی هم در بخش ترددهای ورودی و هم ترددهای خروجی بعد از استان‌های تهران و البرز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

جهانی محور شازند – اراک را با شش میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۱۱ تردد، پرترددترین محور استان برشمرد و بیان کرد: میانگین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌ها در استان ۸۵ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به متوسط کشوری ۸ کیلومتر بالاتر است.