شناسهٔ خبر: 146937 - سرویس استان‌ها

در نیمه نخست سال جاری انجام شد؛

اجرای بیش از ۹۸ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در محورهای مواصلاتی لرستان

روکش اسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۹۸.۹۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، محراب رحیمی  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به عملکرد اداره نگهداری راهها استان اشاره کرد و  اظهارداشت: اقدامات مربوط به نگهداری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروها در سه بخش شامل لکه‌گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی رویه راه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ، ۹۸.۹۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه های اصلی، فرعی و روستایی لرستان اجرا شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در این مدت عملیات لکه گیری هندسی  در سطح ۳۷.۶۰ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی استان صورت پذیرفته است.

رحیمی به نوع و میزان روکش حفاظتی اجرا شده اشاره کرد افزود:  جمعا ۱۳۴.۱ کیلومتر آسفالت حفاظتی  در راه های اصلی و شریانی اجرا شده است که  ۴۵.۵۰ کیلومتر به صورت فوگ سیل و ۸۸.۶۰ کیلومتر به صورت اسلاری سیل انجام شده است.