شناسهٔ خبر: 14744 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه‌ و بویراحمد:

آشنایی شهروندان با قوانین مانع از توقعات بی‌جا می‌شود

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه‌و بویراحمد اعلام‌کرد: آشنایی شهروندان با قوانین شهری واجتماعی و دسترسی آزاد آنان به اطلاعات باعث می‌شود تا با وظایف ادارات و نهادهای مختلف آشنا شده و سطح توقعاتشان با این وظایف تطابق داشته‌باشد.

حسن فدایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی گفت: بهترین راه صیانت از حقوق شهروندی ارتباط مستقیم با مردم و آشنا شدن با مشکلات آنان است. این ارتباط می‌تواند از طریق فضای مجازی یا ملاقات حضوری باشد. ذر این ارتباطات بسیاری از ایده‌ها مطرح می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این‌که یکی از مصادیق حقوق شهروندی دسترسی آزاد آنان به اطلاعات است، افزود: دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات باعث آشنایی آنان با قوانین می‌شود. این آشنایی با قوانین فواید زیادی دارد از جمله این‌ که جلوی بسیاری از توقعات نابجا گرفته می‌شود. زیرا وقتی شهروندان بطور مثال با وظایف و اختیارات اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آشنا باشند توقعات آنان از راه وشهرسازی در حدود  وظایف و اختیارات این اداره است نه بیشتر از آن.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه‌ و بویراحمد در مورد راهکارهایی که در این اداره کل به همین منظور اندیشیده شده، اظهار کرد: این مهم از طریق اطلاع رسانی صورت می‌گیرد. برای مثال یک سلسله برنامه‌هایی در صداوسیمای استان داریم که از هفته آینده آغاز می‌شود. در این برنامه ها اطلاعات لازم در حوزه‌های مختلف راه، شهرسازی و مسکن  بخصوص در باره طرح تفصیلی شهر و بازآفرینی بافت های فرسوده استان با مردم در میان گذاشته می‌شود./