شناسهٔ خبر: 14753 - سرویس استان‌ها

ترميم راه زيارتي در بخش دينور کرمانشاه/ استقرار ۶ اکیپ راهداری در گردنه‌های برفگير بزرگراه کربلا/ لكه‌گيری شاهراه اقتصادی در محور قصر شيرين-سرپل ذهاب استان کرمانشاه

لکه گیری جاده رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان صحنه از اتمام عمليات ترميم و بهسازي راه روستايی سيد شهاب دينور خبر داد. ۶ اكيپ نارنجي‌پوش تمام گردنه‌هاي برفگیر را پوشش ميدهند. رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان قصر شيرين از اتمام عمليات لكه‌گيري و آسفالت ۲۳ كيلومتر مسير ترانزيتي قصر شيرين به سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، روضانعلي حصاری گفت: راه روستايي مذكور با توجه به وجود امام زاده سيد شهاب در ميسر و به تبع حضور و تردد بالاي زائرين تخريب شده بود.

حصاري افزود: در پي درخواست اهالي روستا و بازديد كارشناسان، اداره شهرستان در ۴ روزكاري با به كارگيري ۷ دستگاه ماشين آلات تحت اختيار، ضخامت اين راه شني را با مصالح كوهي ۱۵ سانتيمتر و عرض آن را ۵/۶ متر به طول ۸۰۰ متر افزايش داد.

اين عمليات در مسير تردد ۲۲۱ خانوار از اهالي ۳ روستاي طاهرآباد، سيد شهاب و پير قاسم در بخش دينور اجرا شد.

همچنین علي طاهر آبادي رئيس اداره راه و شهرسازي كنگاور گفت: گردنه‌هاي بيد سرخ، كجاوه شكن و آران علاوه بر اينكه از محورهاي سردسير كشور به شمار مي‌آيد در مسير بزرگراه كربلا حجم بالاي ترافيك، را هم متحمل مي‌شوند.

وي افزود: زمستان ۹۴ كه راهداران اين اداره با مستقر شدن در همه گردنه‌هاي برف‌گير و راه‌هاي روستايي سردسير پوشش مي‌دهند تا با جلوگیری از استمداد، يخ گرفتگي محورها حوادث جاده‌اي را به حداقل برساند.

طاهرآبادي در پايان ۲۱ دستگاه برف‌روب، ۱۵۰۰ تن ماسه و ۵۰۰ تن نمك را تجهيزات زمستاني ۶ اكيپ نارنجي پوشش اعلام كرد.

غلام حسين مرادي رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان قصرشيرين نیز حجم بالاي ترافيك محور قصرشیرین-سرپل ذهاب را فراتر از ظرفيت این محور اعلام كرد و گفت: به تبع اين تردد بي‌وقفه سنگين، اجراي عمليات ترميم راه را در سراسر فصول سال موجب مي‌شود.

وي افزود: در پي اين مهم اداره شهرستان در عملياتي يك هفته‌اي ۳۰۰۰ مترمربع از مسير آسفالت مذكور را كه در بخش‌هايي آسيب ديده و موجي شكل شده بود را تراشيده و آسفالت گرم كرد.

مرادي هزينه انجام اين عمليات را ۶۰۰ ميليون ریال و ميزان آسفالت معرفي در آن را ۳۰۰ تن اعلام كرد.