شناسهٔ خبر: 147928 - سرویس مسکن و شهرسازی

آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت استان یزد

ببینید|بازدید نماینده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان یزد در آئین کلنگ‌زنی پروژه ۶۰۰ واحدی تامین مسکن کارگران و کارکنان صنایع این استان در راستای سیاست صنعت‌شهرها گفت: سیاست تامین مسکن کارکنان بخش صنعت با تاکید رئیس جمهوری در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت استان یزد، ساخت این واحدها با همکاری کارگزاری اتاق تعاون ایران اتفاق بزرگی نامید و گفت: این موضوع نسبت به طرح‌های پیشین مسکن در دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در استان یزد ۷۳ هکتار زمین اختصاص یافته که در فاز اول آن عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد آغاز می‌شود.

وی در این مراسم که با حضور فاطمی استاندار یزد و جوکار نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ادامه داد: ظرفیت طرح، حدود ۱۲۰۰ واحد خواهد بود.

مالکی با بیان اینکه تاکنون در سراسر کشور برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها زمین تامین شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال این رقم به ۲۰۰ هزار واحد برسد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین برای کارکنان بخش صنعت را اقدامی جداگانه و فرای ۳۵ هزار هکتار زمینی برشمرد که برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: باتوجه به اینکه ساخت این واحدها با مداخله فنی مدیران بخش تعاون و صنعت صورت می‌پذیرد، از موفق‌ترین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود و عملیات احداث این واحدها به نحو احسن و با نگاه اجتماعی و فرهنگی مورد نظر متقاضیان طرح پیش خواهد رفت.