شناسهٔ خبر: 148287 - سرویس هوایی

برگزاری دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار در ایران

جلسه نخستین دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری به منظور ارتقا، استانداردسازی و یکنواختی در فرایند ارزیابی خلبانان کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نخستین دوره استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

مطابق الزامات سازمان هواپیمایی کشوری جهانی (ایکائو) و مقررات دفتر گواهینامه های پرسنل هوانوردی استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری الزامی است و تمامی خلبانان ارزیاب این سازمان ملزم به گذراندن دوره مذکور هستند.

با توجه به اینکه خلبانان یکی از اصلی ترین عوامل ورود استانداردهای ایمنی به صنعت هوانوردی کشور بوده و نقش مهمی در ایمنی پروازها برعهده دارند، بنابراین ضروری است از دانش کافی در نحوه ارزیابی  استاندارد، خلبانان و رعایت الزامات مقرراتی سازمان هواپیمایی کشوری برخوردار شوند.

همچنین این دوره به منظور ارتقا، استانداردسازی و یکنواختی در فرایند ارزیابی خلبانان کشور حائز اهمیت است و نقش مهمی در توسعه دانش، مهارت و فرهنگ ایمنی خلبانان خواهد داشت.

براساس این گزارش، مطابق با مقررات  سازمان هواپیمایی کشوری این دوره برای تمامی افرادی که متقاضی دریافت گواهینامه خلبان ارزیاب و یا تمدید آن هستند، الزامی است.

گفتنی است؛ دوره اول استانداردسازی خلبانان ارزیاب سازمان هواپیمایی کشوری به مدت ۱۶ ساعت در روزهای یکم و دوم آبان ماه در حال برگزاری است و دوره دوم نیز برای روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان برنامه ریزی شده است.