شناسهٔ خبر: 149072 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

جرائم بازدارنده پلیس نقش مهمی در تردد بدون بارنامه وانت بارها دارد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اینکه برخورد پلیس راه ظرفیت بسزایی در بازدارندگی وانت بارهای برون شهری از تردد بدون بارنامه دارد، گفت: تشکیل تیم و اجرای طرح مشترک کنترل های دروازه ای به تداوم موفق ساماندهی وانت بارها کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در جلسه ساماندهی وانت بارهای برون شهری با حضور مسوولان امنیتی استانداری، ستاد قاچاق کالا و ارز و دستگاههای اجرایی مرتبط استان افزود: یکی از مزایای تشکیل و اجرای این طرح مشترک، استفاده از ظرفیت شهرستان ها، ستاد و صنوف بخش است.

وی،ظرفیت های دیگری را که نقش مهمی در کنترل این ناوگان و بویژه موسسات وانت بار تلفنی دارند، شهرداری ها و بازارگاههای الکترونیکی بار ذکر کرد که ساماندهی وانت بارها را منظم و نظامند می کند.

مصدقی، هدف از ساماندهی وانت بارها و جلوگیری از تردد بدون بارنامه آنها را کاهش تصادفات جاده ای، کاهش قاچاق کالا و ارز، ساماندهی محمولات قابل حمل و افزایش بهره وری بیان کرد.

وی همچنین از نهادها و مسوولان امنیتی و نظارتی استان، درخواست کمک و حمایت برای نظارت براین ناوگان کرد.

برخورد بازدارنده از مبداء، توجیه و آموزش و اطلاع رسانی رانندگان و مالکان وانت بارها از ضوابط صدور بارنامه از طریق نهادهای متولی، پاسخگویی یک متولی در صدور مجوز فعالیت وانت بارها از موارد مهمی بود که در این نشست بحث و تبادل نظر شد.