شناسهٔ خبر: 14943 - سرویس استان‌ها

سرپرست مدیریت راهداری استان قم خبر داد:

عملیات نصب نیوجرسی مفصلی در محور قم –جعفریه در استان قم

نصب نیوجرسی سرپرست مدیریت راهداری استان قم اعلام کرد: طول اجرایی طرح ۳/۲ کیلومتر و با هزینه بالغ بر ۷ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای عملیات نصب نیوجرسی‌های مفصلی در محور قم –جعفریه در حال اجراست.

داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم با اعلام خبر فوق گفت: طول اجرایی این طرح ۳/۲ کیلومتر است که تاکنون ۱/۲ کیلومتر از آن نصب شده است.

طلوعی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر ۷ میلیارد ریال عنوان کرد و در خصوص مشخصات نیوجرسی مفصلی توضیح داد: با توجه به طول ۶ متری و وزن بالغ بر ۵ تنی این نوع  از نیوجرسی و همچنین اتصال طولی آنها که توسط مفصل‌های تعبیه شده در دو سوی قطعات آن انجام می‌شود؛ مانع از خروج خودرو به هنگام انحراف از باند سواره رو می‌شود.

سرپرست مدیریت راهداری استان قم در ادامه به نصب نیوجرسی‌های مفصلی در جاده قدیم قم –تهران اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در استان قم، در جاده قم –تهران و به طول ۷ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اجرایی شد.

طلوعی ابراز امیدواری کرد: با توجه به آماده‌سازی استقرار نیوجرسی‌های مفصلی محور قم –جعفریه حداکثر تا بهمن ماه سالجاری این طرح به بهره‌برداری کامل برسد.

وی زمان آغاز اجرای این پروژه را آبان ماه امسال عنوان کرد.