شناسهٔ خبر: 14953 - سرویس استان‌ها

رضايی، مديركل راه و شهرسازی یزد:

رسیدن به توسعه پایدار شهری با دسترسی شهروندان به اطلاعات، آسانتر می شود/ مشارکت مردم، تحقق سریع پروژه‌ها را به دنبال دارد

غلامرضا رضایی مدير‌كل‌راه و شهرسازي استان يزد با توجه به اينكه،حق بدیهی شهروندان برای اطلاع از همه طرح‌های توسعه شهری مصوب و پروژه‌هاي مختلف در حوزه‌هاي فني،اجرايي ، راهسازي و راهداري واضح و مبرهن است، گفت : مشارکت مردم در برخی از تصمیم گیری‌های شهری و آگاهی آنان از قوانین برای رسیدن به اهداف عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شهری و پروژه‌هاي ملي نه تنها بي‌تاثير نيست که این همکاری ، مسئولان را برای تحقق سریع پروژه‌هایشان مصصم‌تر می‌کند.

غلامرضا رضايي در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه اجرایی شدن این قانون، اطلاعات مورد نياز شهروندان در خصوص موضوعات مربوط به پروژه‌های راهی و شهرسازی را تکمیل می‌کند، گفت: علاوه بر اين دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات باعث كاهش آلودگی و مصرف سوخت شده و در اجرای طرح‌های ترافیکی به راهداران در مواقع شلوغی جاده‌ها بسیار موثر است . از طرف دیگر برای رسیدن به شهر پايدار گام موثري برداشته خواهدشد.

وي استاندارد‌سازي فرايند خدمات ارائه شده توسط حوزه‌هاي مختلف راه وشهرسازي یکی از مزایای دسترسی شهروندان به اطلاعات است،افزود : ارائه اطلاع رساني فراگير و دسترسي آزاد به اطلاعات به صورت  خدمات الكترونيك و استفاده از نرم‌افزار‌هاي فراگير كنترل پروژه‌ها و بهينه‌سازي اطلاعات در بخش‌هاي فني ،امكان دسترسي كاربران مختلف را تسريع خواهد كرد. اين فرآيند‌سازي در حوزه‌هاي املاك و حقوقي ،شهرسازي، راهسازي ،راهداري و مسكن به ارباب رجوع از طريق سايت و يا فلوچارت‌هاي تهيه شده به منظور روانسازي و تسريع خدمات است.

رضایی همچنین در دسترس قرار دادن اطلاعات و نقشه های طرح‌های توسعه شهری مصوب در وب سایت اداره کل استان و همچنين انجام مقدمات تهیه نقشه اساس شهرها که شامل نقشه طرح‌های تفصیلی،بافت فرسوده و تاریخی توامان است را از جمله اقدامات استان یزد در این خصوص دانست و اضافه کرد :در دسترس همگان قرارگرفتن مصوبات ابلاغ شده کمیسیون‌های طرح تفصیلی نیز در راستاي همین سياست‌گذاري محقق شده است. /