به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه با سفر به استان لرستان از پروژه های زیرساختی حمل و نقل در این استان بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن با اهمیت دانستن استان لرستان در شبکه حمل و نقل کشور گفت: در راستای توسعه انواع راهها در این استان پروژه های متعددی در دست اجرا قرار دارد که البته بخشی از آنها همچون باند دوم قطعه سوم محور داران-درود به طول ۷۵ کیلومتر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی در این سفر از قطعه پنجم طرح راه آهن اصفهان- ازنا بازدید کرد و اظهار داشت: این طرح به طول ۳۲۴ کیلومتر است که حدفاصل ازنا تا الیگودرز به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی شده و با تکمیل شدن آن ارتباط ریلی دو استان مهم و صنعتی اصفهان و خوزستان نسبت به شبکه موجود ۲۵۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
نورزاد در رابطه با پروژه کمربندی درود نیز اظهار داشت: روند اجرایی این پروژه پس از سالها وقفه از سال گذشته آغاز و تاکنون بر اساس گزارشهای ارائه شده شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه بودهایم.
وی با اشاره به دستور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تأمین منابع اجرایی این پروژه از محل خزانه یادآور شد: بنا بر قول جناب آقای دکتر نوبخت در این خصوص حرکت میکنیم و اجازه نمیدهیم تا مطالبات پیمانکار عقب بیافتد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر اهمیت پروژه کمربندی دورود یادآور شد: این شرکت اجرا و تکمیل این پروژه را در دستور کار قرار داده و تلاش می کنیم با تخصیص اعتبارات بیشتر تکمیل این پروژه شتاب بیشتری بگیرد.
نورزاد همچنین از آماده بودن برگزاری مناقصه احداث کمربندی بروجرد در محور خرم آباد-چغلوندی-بروجرد به طول ۵ کیلومتر خبر داد تا پس از آن عملیات اجرایی این محور نیز آغاز شود.
تلاش برای شنیدن سوت قطار در خرم آباد
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید خود از استان لرستان در رابطه با راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک گفت: این خط ریلی به طول ۳۶۷ کیلومتر سبب اتصال مرکز استان لرستان و مراکز اصلی باری و مسافری این استان به شبکه ریلی خواهد شد که این امر در برآورد اولیه سبب اشتغالزایی سالیانه حدود ۳۶۵ نفر می شود.
نورزاد با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد EPC اجرای بخش درود-خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر مبادله شده گفت: عملیات اجرایی این بخش در حال حاضر آغاز شده و به موازات آن مطالعات طراحی پایه و طراحی تفصیلی ادامه محور به سمت اندیمشک نیز در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه رفع محدودیت های خط سراسری موجود در منطقه اندیمشک-درود، افزایش ظرفیت خط سراسری جنوب برای جابجایی مسافر و بار و کاهش نیاز به ناوگان جاده ای و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، ترافیک و سوانح جاده ای را از جمله مزایای احداث این خط ریلی عنوان کرد./