شناسهٔ خبر: 14986 - سرویس مسکن و شهرسازی

۳۰ آذر تا دوم دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران؛

رونمایی از ضوابط بلندمرتبه‌سازی در دومین کنفرانس بناهای بلند در تهران

بلند مرتبه سازی دومین کنفرانس بناهای بلند با رونمایی از ضوابط ساخت بلندمرتبه‌سازی طی هفته‌های جاری و در زمان برگزاری کنفرانس در ۳۰ آذر تا دوم دی ماه سال جاری با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین کنفرانس بناهای بلند (بلندمرتبه‌سازی) با هدف بررسی نقش بناهای بلند در حیات پایدار شهری روزهای ۳۰ آذرماه و اول و دوم دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در این همایش ضوابط ساخت بناهای بلند در کشور در قالب یک نشست تخصصی رونمایی می‌شود. به گفته پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی متن موردنظر چارچوب ساخت و سازهای آتی در کشور را تعیین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از مدتی قبل ساخت ساختمان‌های بیش از ۱۲ طبقه در تهران ممنوع شد و صدور مجوز ساخت‌و‌ساز دوباره به تعیین ضوابط بلندمرتبه‌سازی که مورد تاکید شهرداری‌ها و شورای‌عالی معماری و شهرسازی است منوط شد. بر این اساس، ضوابط بلندمرتبه‌سازی از یک سو بحث درباره سازه، میزان ارتفاع و امنیت ساختمان‌های بلند را مورد توجه قرار می‌دهد و از سوی دیگر مکان‌یابی برای ساخت بناهای بلند بر اساس طرح تفصیلی ساخت و ساز و مسایل فرهنگی و اجتماعی موردتوجه قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، سید محمد بهشتی رئیس کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر ایران به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر علمی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری و کارگروه تلفیق، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه قوانین و مقررات، حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی به عنوان دبیر کارگروه اقتصاد و مالی، احمد مسجد‌جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان دبیرکارگروه فرهنگی و اجتماعی، محمود گلابچی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده معماری دانشگاه تهران به عنوان دبیر کارگروه تکنولوژی و ساختمان، محمدرضا حافظی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید‌بهشتی به عنوان دبیر کارگروه معماری و شهرسازی و شادمهر راستین عضو هیئت مدیره خانه سینما به عنوان دبیر اجرایی در این کنفرانس فعالیت می‌کنند.

گفتنی است این همایش طی روزهای ۳۰ آذرماه و اول و دوم دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. /