شناسهٔ خبر: 149921 - سرویس ریلی

راه‌اندازی واگن حمل خرده بار از یزد به تهران

ایستگاه راه آهن یزد مدیرکل راه‌آهن یزد از راه‌اندازی واگن حمل خرده بار از یزد به تهران و بالعکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین معصومی مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: بر پایه درخواست همشهریان یزدی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش خطرات جاده‌ای و آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین تسریع و تسهیل در حمل بار خرد، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره کل و همکاری شرکت پیشتاز راه و شهر (مجری حمل خرده بار ریلی)، قطار حمل خرده بار اختصاصی شهر یزد راه اندازی شد و در حال حاضر امکان حمل خرده بار حتی به صورت تناژی نیز در این ایستگاه وجود دارد.

معصومی اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی به مسافرین شبکه ریلی و مردم استان و تسریع در ارسال بار خرد در مسیر یزد تهران و بالعکس، قطار حمل خرده بار اختصاصی شهر یزد راه‌اندازی شد.

مدیرکل راه‌آهن یزد افزود: از این پس مردم استان می‌توانند با استفاده از سامانه تجارت الکترونیک شرکت پیشتاز راه و شهر به آدرس Ghatarbar. irو ثبت سفارش در قسمت خدمات درب به درب، خدمات درخواستی خود را ثبت تا پرسنل این شرکت با تکمیل زنجیره خدمت و فرآیندهای لجستکی، نسبت به دریافت بار از درب منزل اقدام کنند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌آهن یزد، کسب و کارهای فعال در شهر یزد نیز می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن ۵۳۷۴۱ (۰۲۱) و ثبت درخواست انعقاد قرارداد، مرسولات دائمی خود را با تسهیلات و قیمتی مناسب، با قطار به اقصی نقاط کشور ارسال کنند.